DERS ADI

: Turizm İşletmelerinde Digital Liderlik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUİ 5097 Turizm İşletmelerinde Digital Liderlik SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ DEMET BAĞIRAN ÖZŞEKER

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Katılımcılara; dijital dönüşümün organizasyonlarda ihtiyaç duyduğu dijital zihniyete ilişkin bir bakış açısı ve bu konuda sahip olunması gereken dijital liderlik özelliklerinin önemini ve uygulama örneklerini anlatmak ve dijital yol haritasında dijital liderliğin önemi ve zorluklarını tanımlayabilme yeterliliğini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Dijital dönüşümün çok boyutluluğunu kavrayabilmek
2   2. Dijital dönüşümün yönetiminde başarı faktörlerini anlayabilmek
3   3. Dijital liderliğin stratejik, kültürel, iletişimsel, teknolojik ve veri bazındaki rolünü tanımlayabilmek
4   4. Dijital liderlik uygulama örnekleri konusunda bilgi sahibi olabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Giriş: Dijital dönüşümün temel kavramları, güncel gelişmeler
2 2. VUCA dünyasının beklentileri, şirketler için yeni meydan okumalar, şirket örnekleri
3 3. Dijital rekabet edebilirlik - Dijital dönüşümün boyutları
4 4. Dijital dönüşümde dijital zihniyet
5 5. Dijital dönüşümde: strateji, kültür, iletişim, teknoloji ve verinin önemi
6 6. Dijital dönüşümde: strateji, kültür, iletişim, teknoloji ve verinin önemi
7 7. Dijital liderliğin dijital çağda önemi
8 8. Dijital liderliğin zorlukları
9 9. Dijital yol haritasında dijital liderliğe bütünsel bakış
10 10. Dijital dönüşüm stratejilerinin oluşturulması ve uygulanmasında dijital liderliğin önemi
11 11. Dijital dönüşümün başarısında dijital liderlik ile yönetilen kültürel dönüşüm
12 12. Dijital dönüşümün başarısında dijital liderlik ile yönetilen kültürel dönüşüm
13 13. Grup sunumları ve tartışmalar: Gruplar tarafından araştırılan başarılı başarısız dijital dönüşüm uygulamaları Dijital liderlik bakış açısından
14 14. Grup sunumları ve tartışmalar: Gruplar tarafından geliştirilen dijital dönüşüm uygulamaları Dijital liderlik bakış açısından

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Digital Entrepreneurship, Jonathan Allen, Published February 21, 2019 by Routledge

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Sınıf içi tartışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav: Öğrencilerin ders kapsamında anlatılan ve tartışılan kavramları algılama ve değerlendirme düzeyleri ölçülecektir.
Final Sınavı: Öğrencilerin ders süresince tartışılan kavramları içselleştirme düzeyleri konuya ilişkin sorunlara çözümler önerebilme, kavramlar arasındaki ilişkileri, bağlantıları ve nedensellikleri analiz edebilme düzeyleri ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin okuma listesine gereken önemi vermesi gerekmektedir.
4. Öğrencilerin ders içi tartışmalara dâhil olmaları beklenmektedir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

demet.bagiran@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Grup çalışması 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 8 8
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15553444345
ÖK.24445454455
ÖK.35444345434
ÖK.43533534544