DERS ADI

: Turizm ve Etkinlikler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUİ 5085 Turizm ve Etkinlikler SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÜRHAN AKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; kongre ve toplantı yönetimine ilişkin temel kavramların ayrımına dikkat ederek, toplantı türleri hakkında farkındalığı artırmak, toplantı sektörünün ulusal ve uluslararası boyutta önemini, güncel durumunu incelemek ve bu doğrultuda öğrencilere teorik altyapıyı sağlarken bu alanda çalışmayı tercih edecek bireylerin bir toplantı organizasyonu yapma aşamasında pratikte ne gibi unsurlara dikkat etmeleri gerektiğine dikkat çekmektedir. Bu amaç doğrultusunda öğrencilerin teorik bilgilerinden faydalanarak uygulamaya yönelik olarak bir organizasyonu tasarlama, planlama, yönetme, uygulama ve değerlendirme beceri ve yetkinlik elde etmeleri beklenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kongre Turizmi ve toplantı yönetimin temel kavramlarını tanımlayabilme, toplantı türlerini aralarındaki farklılıklara dikkat ederek sınıflayabilme ve ayırt edebilme,
2   Kongre turizminde ulusal ve uluslararası boyutta ortaya çıkan gelişmeleri takip edebilme, değerlendirebilme ve sorgulayabilme,
3   Etkinlik ve/veya organizasyonları gerçekleştirebilmek adına, organizasyon öncesi, organizasyon sırasında ve organizasyon sonunda gerçekleşmesi gereken faaliyetleri listeleyebilme, ilişkilendirebilme ve gerçekleştirebilme
4   Bir organizasyon gerçekleştirebilmek için gerekli olan takım çalışmasına yatkınlık, iletişim kurabilme, liderlik gibi yetkinlikleri sergileyebilme,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye ve Dünyada Kongre Yönetimi & Toplantı Sektörünün Geleceği ve Eğilimler
2 Toplantı Çeşitleri ve Özellikleri
3 Toplantı ve Kongre Düzenleyicileri
4 Toplantı Planlaması ve Yönetimi
5 Anlaşmalar, Toplantı Bütçesi Planlaması ve Kontrolü
6 Toplantı Amaçlı Reklam, Promosyon ve Halkla İlişkilerin Planlaması ve İletişim
7 Yiyecek/içecek ve Banket Hizmetleri ve Toplantı Yönetiminde Servis
8 Toplantı sonrası denel değerlendirme süreci
9 Vize sınavı
10 Organizasyon Hazırlıkları
11 Organizasyon Hazırlıkları
12 Organizasyon Hazırlıkları
13 Organizasyon Hazırlıkları
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar:
Ana kaynak:
1.Pırnar T.İ ve Günlü A.E. (2004). Kongre ve Toplantı Yönetimi, Seçkin Yayınevi, Ankara.

Yardımcı kaynaklar:
1.Judy Allen (2000). Event Planning: The Ultimate Guide to Successful Meetings, Corporate Events, Fundraising Galas, Conferences, Conventions, Incentives and Other Special Events. John Wiley & Sons, Canada.
2.Milton T. Astroff, and James R. Abbey (1998). Convention Management and Service. Educational Inst of the Amer Hotel, US.
3.Fenich, G. G. (2008). Meetings, Expositions, Events, and Conventions: An Introduction to the Industry. Pearson/Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ.

Diğer ders materyalleri:
Alanda önde gelen dergilerde yayımlanan bilimsel ve güncel makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders verme
2. Okuma ve sınıf tartışmaları
3. Proje: Etkinlik gerçekleştirme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödevlerin ve sunumların hazırlanışına ilişkin bilgi öğrenci sayısı da dikkate alınarak dönem başında ayrıntılı olarak verilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerden dönem içi akademik bir erkinlik düzenlemeleri istenecektir. Etkinlik, etkin bir takım çalışmasının ve tüm öğrencilerin aktif katılımının sonucu olmalıdır. Profesyonel bir etkinliğin gerçekleştirilmesi için gerekli olan tüm süreci, aşamaları ve her aşamaya ait faaliyetleri içermelidir. Öğrenciler süreci planlama, örgütleme, finansmanını sponsorlar bulmak kaydı ile sağlama ve etkinliğe ilişkin güçlü, zayıf yönleri değerlendirme gibi öncelikli görev ve sorumluluklara sahip olduğu gibi etkinliğin genel olarak başarısından ve kriz anında gerçekleştirilmesi muhtemel B planından da sorumludurlar. Yıl sonunda, düzenlenen etkinliğin değerlendirildiği bir rapor sunulmalıdır.

Sunum içeriğinin değerlendirilmesinde kullanılacak kriterler ve notlandırma skalası aşağıdaki gibidir.

Kriter 1- Etkinlik yönetimi - Düzenlenen etkinliğe ait amaç ve hedeflerin belirlenmesi, etkinliğin düzenlendiği alanların yönetimine ait stratejilerin açıklanması, etkinlik programının oluşturulması, etkinlik bütçesi, etkinlik sonrası değerlendirmenin yapılması ve öğrenciler arası görev ve yetki dağılımının gerçekleştirilerek etkinlik alt komisyonlarının oluşturulmasına ait bilgilere yer verilmesi gerekir. (60 puan)

Konu raporda eksik ve beklentiyi karşılamıyor ve/veya konu dışı içerikte aktarılıyor (Zayıf, 0%)
Konu ile ilgili bilgilerde çok fazla eksiklik var ve/veya konunun içeriğine yeterince değinilmiyor (Orta, 40%)
Konu ile ilgili yeterince bilgi verilmiş ve/veya kabul edilebilir içerikte hazırlanmış (İyi, 60%)
Konu ilgili başlıklar altında ele alınmış ve mantıksal bir akış içerisinde işlenmiş (Çok iyi, 80%)
Konu eksiksiz bir içerikte hazırlanmış ve tüm değerlendirmeler başarıyla yapılmış (Mükemmel, 100%)

Kriter 2 - Etkinlik İletişimi - Etkinlik raporunda, gerek sorumlu öğrenciler arası gerekse etkinliğin paydaşları ile iletişimin nasıl sağlandığına, nasıl yönetildiğine ve iletişim stratejilerinin nasıl belirlendiğine dair bilgilerin kanıtları ile birlikte sunulması gerekir. (20 puan)

Konu raporda eksik ve beklentiyi karşılamıyor ve/veya konu dışı içerikte aktarılıyor (Zayıf, 0%)
Konu ile ilgili bilgilerde çok fazla eksiklik var ve/veya konunun içeriğine yeterince değinilmiyor (Orta, 40%)
Konu ile ilgili yeterince bilgi verilmiş ve/veya kabul edilebilir içerikte hazırlanmış (İyi, 60%)
Konu ilgili başlıklar altında ele alınmış ve mantıksal bir akış içerisinde işlenmiş (Çok iyi, 80%)
Konu eksiksiz bir içerikte hazırlanmış ve tüm değerlendirmeler başarıyla yapılmış (Mükemmel, 100%)

Kriter 3 - Etkinlik Pazarlaması - Etkinlik hedef pazarının ihtiyaç ve beklentilerine yönelik program oluşturulması, etkinliğin pazarlanmasında kullanılacak pazarlama araçlarına karar verilmesi ve etkinlik sosyal medya hesaplarının yönetimine ait bilgilere raporda yer verilmesi gerekir (20 puan)

Konu raporda eksik ve beklentiyi karşılamıyor ve/veya konu dışı içerikte aktarılıyor (Zayıf, 0%)
Konu ile ilgili bilgilerde çok fazla eksiklik var ve/veya konunun içeriğine yeterince değinilmiyor (Orta, 40%)
Konu ile ilgili yeterince bilgi verilmiş ve/veya kabul edilebilir içerikte hazırlanmış (İyi, 60%)
Konu ilgili başlıklar altında ele alınmış ve mantıksal bir akış içerisinde işlenmiş (Çok iyi, 80%)
Konu eksiksiz bir içerikte hazırlanmış ve tüm değerlendirmeler başarıyla yapılmış (Mükemmel, 100%)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derse 70 % oranında katılım zorunludur.
2. İntihal içeren herhangi bir girişim disiplin soruşturmasına tabidir.
3. Grup çalışmalarında ve sınıf tartışmalarında öğrencilerin katılımı beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr.Ebru Günlü, ebru.gunlu@deu.edu.tr, 02323018239

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 15.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 9 3 27
Uygulama 4 3 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 5 4 20
Sunum Hazırlama 5 2 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 161

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.255
ÖK.3555
ÖK.45