DERS ADI

: GÖRSEL KİMLİK TASARIMINDA YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRA 5155 GÖRSEL KİMLİK TASARIMINDA YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Grafik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. TUĞCAN GÜLER

Dersi Alan Birimler

Grafik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Günümüz tasarım ortamında görsel iletişim stratejileri ve görsel kimlik tasarımlarının farkındalık ve işlerliği adına pek çok yeni iletişim yöntemi önerdiği gözlenebilir. Dersin amacı bu yeni yöntemleri tartışmaya açmak, görsel kimlik tasarımında yeni çıkış yolları ve çözümler aramak, bunların yanında bu yeni önerilerin işlevselliği, derinliği ve geleceğe dair öngörüler konusunda araştırma yapmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Görsel kimlik tasarımının geleceği hakkında fikir sahibi olmak
2   Tasarım stratejilerinde yaratıcılığın etkisi üzerine pratik ve teorik bilgi kazanmak
3   Yenilikçi görsel kimlik fikirleri geliştirmeyi deneyimlemek
4   Görsel kimlik stratejisinin yayılımında potansiyel yeni medyumlar hakkında araştırma yapmak ve farklı öneriler sunabilmek
5   İletişim stratejisi kurgulayabilmek ve stratejinin verimini ölçmek
6   Tasarımın psikolojisi üzerine bilgi edinmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş, hedefler ve amaçlar üzerine tartışma
2 Görsel kimlik tasarımının bugünü üzerine tartışma
3 Görsel kimlik tasarımının yenilikçi örnekleri üzerine tartışma
4 Görsel kimlik tasarımının yenilikçi örnekleri üzerine tartışma
5 Uygulama projesi için konu seçimi ve tartışma
6 Uygulama projesi için konu seçimi ve tartışma
7 Strateji belirleme
8 Strateji belirleme
9 Örnek tasarım çözümlerinin tartışılması
10 Örnek tasarım çözümlerinin tartışılması
11 Tasarım sonrası değerlendirmeler
12 Tasarım sonrası test revizyonlarının uygulanması
13 Sonuç raporlarının hazırlanması
14 Sonuç raporunun teslimi ve tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Ruedi Baur Integral- Ruedi Baur
2- Design is Story Telling- Ellen Lupton
3- Dont Make Me Think Steve Krug
4- The Cıty as Interface

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, ilk aşamada Görsel Kimlik Tasarımı ile tasarım stratejisi arasındaki ilişkinin tartışılmasıyla başlar. İkinci aşamada güncel örnekler incelenerek genişletilir. Sonraki aşamalarda tasarım uygulaması için alan seçimi ile devam eder. Bir sonraki adımda Tasarım aşamasının sonuçlandırılması ile süreç tamamlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YCL Yıliçi Çalışması
2 ODV Ödev/Seminer/Uygulama
3 BNS Başarı Notu YCL * 0.70 + ODV * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Özgün proje üretebilme
Eskizler ve fikirler üzerine tartışma
Projeye uygun medyayı seçebilme
Zamanlama: projeyi zamanında bitirmek
Beklenmedik ve çarpıcı sunumlar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Akademik Dürüstlük: Öğrencilerin verilen projeleri kendi düşünce ve becerileri ile tamamlamaları ve bu bağlamda tamamen özgün eserler ortaya koymaları beklenir. Herhangi bir şekilde doğrudan başka bir çalışmadan ilham almak, birebir fayda sağlamak, benzerini üretmek hatta başkasına yaptırmak gibi durumlar kesinlikle istenmez.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ziyacanbayar@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 8 104
Tasarım Projesi 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15545454345
ÖK.2554555
ÖK.3554445
ÖK.45555454554
ÖK.555555555
ÖK.645555555