DERS ADI

: DENEYSEL GRAFİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRA 5142 DENEYSEL GRAFİK SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Grafik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. HACI YAKUP ÖZTUNA

Dersi Alan Birimler

Grafik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Sağlam bir kavramsal altyapı üzerine temellendirilen ancak sunum şekliyle şok ve provoke edici, düşündürücü yada sorgulayıcı işler üretebilmek. Öğrencilerin tasarım dünyasına kendi bakış açılarına göre oluşturdukları kural yada kuralsızlıklar bütününü aktarabilmesini sağlamak. Belirlenen konsept doğrultusunda işleri bir oyuna dönüştürebilmek. Bu oyuna izleyiciyi bir oyuncu olarak çekerken, izleyiciye soru sordurabilmek yada çözüm için düşündürmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Görsel düşünmeyle ilgili yeni önermeler sunabilmesi
2   Güncel Sanatla iletişim kurabilmesi
3   Grafik tasarımın yaşamın birçok kesitindeki disiplinler arası uygulanabilirliğini bilmesi
4   Farklı yönelimler için sınırsız düşünebilmesi, üretebilmesi ve deneyimleyebilmesi
5   İmajlara ve tipografiye farklı bir gözle bakıp, onlara yeni anlam ve biçimler yükleyebilmesi
6   Projenin maketini ve sunumunu yeni materyaller kullanarak yaratıcı bir şekilde hazırlayabilmesi
7   Grafik tasarım alanıyla ilgili edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse Giriş Dersle ilgili kısa bilgi. Deneysel tasarım örneklerinin geçmişten günümüze kısaca incelenmesi. Öğrencilere araştırma ve seminer konularını nasıl seçmeleri ve oluşturmaları gerektiğine dair bilginin verilmesi. Uygulamaya nasıl geçileceğinin ve tasarım sürecinin nasıl devam edeceğine ilişkin açıklamalar.
2 Uygulama projesi konseptinin nasıl yapılandırılacağına dair öğrenciyle birebir çalışma. Araştırma raporu ve seminer için hangi konular yada tasarımcılar üzerinde durulacak öğrenciyle tartışma ve seçimi netleştirme.
3 Uygulama projesi için taslak önerileri. Rapor üzerinde kritik.
4 Taslak üzerinde çalışma ve Rapor üzerinde kritik.
5 Taslak üzerinde çalışma ve Rapor üzerinde kritik.
6 Taslak üzerinde çalışma ve Rapor üzerinde kritik.
7 Araştırma Raporu Teslimi.
8 Seminer
9 Taslak üzerinde olgunlaştırma çalışmaları.
10 Olgunlaşan tasarımın maketi üzerinde çalışmalar. Doğru malzeme ve medya seçimi.
11 Tasarımın maketi için alternatifler.
12 Tasarımın son şeklinin seçilmesi.
13 Tasarımın son şekli üzerinde kritik
14 Uygulama projesinin sonlandırılması ve kiritik yapılması.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

HELLER, S., VIENNE, V., 100 Ideas that Changed Graphic Design, Laurence King Publishing, London, 2012
Hall, s., This Means This, This Means That: A User's Guide to Semiotics, Laurence King Publishing, London, 2012
CROW, D., Visible Signs: An introduction to semiotics in the visual arts, AVA Publishing, Switzerland, United Kingdom, 2010
ARMSTRONG, H., Graphic Design Theory: Readings from the Field, Princeton Architectural Press, New York, 2009

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.15 + ODV * 0.60 + FN * 0.25
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.15 + ODV * 0.60 + BUT * 0.25


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Atörlye Çalışması 13 4 52
Sunum Hazırlama 1 30 30
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 203

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1
ÖK.243353
ÖK.3335
ÖK.443554545
ÖK.544
ÖK.65
ÖK.7