Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. HÜLYA AYAR KAYALI |
Dersi Alan Birimler |
Biyoteknoloji Doktora |
Dersin Amacı |
Biyoteknoloji tıp, ziraat, gıda gibi pek çok endüstriyel alanda kritik önem arz etmektedir. Mikroorganizmalar kısa sürede ucuz ve kolay üremeleri nedeni ile biyoteknolojide en çok kullanılan canlı grubudur. Bu nedenle mikroorganizmalar antibiyotik, kanser hastaları için interferon, şeker hastaları için insülin, gıda sektöründe de yoğurt ve peynir üretiminde kullanılmaktadır. Ders,hayatımızda bir çok farklı alanda gelişim gösterebilen mikrobiyal biyoteknoloji ile ilgili mikrobiyal büyüme, mikrobiyal metabolizma, mikroorganizmalarla sekonder metabolit üretimi gibi konuları sunmayı amaçlamaktadır |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Glazer, A.N., Nikaido, H. Microbial Biotechnology: Fundamentals of Applied Microbiology, Cambridge University Press, 2007. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Sunum |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sunumlarda verilen temel kavramları anlamlı öğrenmesi, kavramların birbirleri ile ilişkilendirmesi, sebep-sonuç ilişkilerini kurulabilmesi ve soru veya problemlere yönelik mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilmesi ve fikir üretiminin değerlendirilmesi ara sınav, final sınavı, ödevlerle gerçekleştirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dokuz Eylül Üniversitesi, Fen Fakültesi, Kimya Bölümü, Biyokimya ABD, 35160-Buca, İzmir, Türkiye |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 13.30-15.30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|