DERS ADI

: Mimari Korumada Sürdürülebilirlik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5180 Mimari Korumada Sürdürülebilirlik SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. HÜMEYRA BİROL

Dersi Alan Birimler

Restorasyon Doktora

Dersin Amacı

Sürdürülebilirlik kavramı, mimarlık ve koruma disiplinlerini de içine alan interdisipliner bir çalışma alanıdır. Ders kapsamında, mimari koruma alanında sürdürülebilirlik kavramının nasıl ele alındığı, koruma-sürdürülebilir kalkınma ilişkisinin nasıl kurulduğu ve sürdürülebilirlik olgusunun hangi başlıklar altında mimari koruma ile ilişkilendirildiği ele alınacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Sürdürülebilirlik olgusunu tanımlama
2   2. Mimari koruma ve sürdürülebilirlik olgusunu ilişkilendirme
3   3. Mimari koruma- sürdürülebilirlik ilişkisini şekillendiren etkenleri anlama
4   4. Mimari koruma- sürdürülebilir kalkınma ilişkisini anlama
5   5. Mimari koruma çerçevesinde sürdürülebilir eylemleri sorgulama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin hedefi ve işleyişi hakkında bilgi verilmesi
2 Kavramsal çerçeve: Koruma; Kültür Varlığı/Miras; Bağlam
3 Sürdürülebilirlik Kavramının Oluşumu ve Gelişimi Sürdürülebilir Kalkınma
4 Mimari Korumada Sürdürülebilirlik Hedefler; Sorunlar; Aktörler İlgili Yasal ve Kurumsal Mevzuatın Tanımı Öncelikli Eylem Alanlarının Tanımı
5 Mimari Koruma- Sosyo-Kültürel Kalkınma İlişkisi: Kültürel Çeşitliliğin sürekliliği; Çevre-Toplum Bağlarının Güçlendirilmesi
6 Mimari Koruma- Sosyo-Kültürel Kalkınma İlişkisi: Kimlik Olgusu; Yerin Anlamı
7 Çalışma konularının belirlenmesi
8 Mimari Koruma- Sosyo-Kültürel ve Çevresel Kalkınma İlişkisi: Yerel Yapım Kültürü ve Zanaatların Sürdürülmesi
9 Mimari Koruma- Ekonomik ve Çevresel Kalkınma İlişkisi: Tarihi Yapıların Yeniden Kullanımı
10 Mim.Koruma- Sosyal, Ekonomik ve Çevresel Kalkınma İlişkisi: Kentsel Rehabilitasyon; Tarihsel Yer ve Alanların Sağlıklaştırılması; Turizm v.d. etkenler
11 Birey ve/veya Grup çalışmaları
12 Birey ve/veya Grup çalışmaları
13 Birey ve/veya Grup sunumları
14 Birey ve/veya Grup sunumları
15 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yardımcı kaynaklar:
Birol Akkurt,H. 2010. Mimari Korumada Sürdürülebilirlik , içinde Mimari Korumada Güncel Konular. Özaslan,N & Özkut,D. (Ed.), Eskişehir: Anadolu Üni. Yayını.
Ciravoğlu,A. 2006. Sürdürülebilirlik Düşüncesi- Mimarlık Etkileşimine Alternatif Bir Bakış: Yer in Çevre Bilincine Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Tıldız Teknik Üni. F.B.E.
Feilden, B. 2003. Conservation of Historic Buildings. London: Architectural Press.
Gissen, D. 2002. Big & Gren: Towards Sustainable Architecture in 21st Century. New York: Pinceton Architectural Pres.
Lynch, K. 1960. The Image of the City. Cambridge: The MIT Press.
Neill, W.J.V. 2004. Urban Planning and Cultural Identity. London: Routledge Publishing.
Rodwell,D. 2007. Conservation and Sustainability in Historic Cities. Oxford: Blackwell Publishing.
Sev,A. 2009. Sürdürülebilir Mimarlık. İstanbul: YEM Yayın.
Küçük,M. &Güneş,G. 2013. Sivil Toplum Kuruluşları ve Çevresel Sürdürülebilirlik . Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, Cilt:5, No:2, s.298-311

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Literatür okumaları, teorik ders anlatımı, bireysel ve grup çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 DKT DERSE KATILIM
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.40 +DKT * 0.10 + YSS * 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.40 +DKT * 0.10 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖDEV-SUNUM %40
DERSE KATILIM %10
FİNAL %50
--
BÜTÜNLEME %50

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğretim üyesi tarafından duyurulacaktır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

humeyra.akkurt@deu.edu.tr
0090 232 3018458

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Uygulama 2 2 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 3 30
Sunum Hazırlama 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 2 1 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13333
ÖK.233333
ÖK.333333
ÖK.433333
ÖK.544433