Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. GÖKÇEÇİÇEK SAVAŞIR |
Dersi Alan Birimler |
Bina Bilgisi Doktora |
Dersin Amacı |
Bu ders, mimarlık alanında seçilen bir araştırma konusu üzerinden akademik yazım ilkelerini, araştırma prensip ve tekniklerini ve bir araştırmanın aşamalarını kavratmayı amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Creswell, John W. (2023). Research Design. Qualitative & Quantitative Approaches. London: Sage Publications. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, öğretim üyesi tarafından verilen teorik ders anlatımlarının yanı sıra öğrenci ödev ve yüksek performanslı sunumlarının odakta olacağı ders içi tartışmalarla yürütülecektir. Dersin teorik aktarımları, dönem boyunca geliştirilecek bir araştırma tasarımını destekleyecek nitelikte olacaktır. Öğretim üyesi öğrencileri, tasarlayacakları araştırmalar ve sunum yapacakları konularla ilgili bilgi ve kaynaklarla yönlendirir. Öğrencilerin derse hazırlanarak gelmeleri ve dersteki tartışmalara aktif katılımı önemlidir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
1. Ara sınav, okuduğunu anlama ve derslerde edinilen ve tartışılan bilgileri yorumlama becerisini ölçmeyi amaçlamaktadır (ÖÇ1, ÖÇ2). |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Bu bir seminer dersi olduğu için derslere dönem boyunca devam ve aktif katılım gerekmektedir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
gokcecicek.savasir@deu.edu.tr, 0232 3018484 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dönem başında duyurulacaktır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|