DERS ADI

: Çok Kültürlü Çok Katmanlı Tarihi YApı ve Dokuların Koruma Yaklaşımları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5139 Çok Kültürlü Çok Katmanlı Tarihi YApı ve Dokuların Koruma Yaklaşımları SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ESTER ETİ AKYÜZ LEVİ

Dersi Alan Birimler

Restorasyon Doktora
Restorasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Çok çeşitli dönemlerin ve kültürlerin izlerini ve tarihsel kalıntılarını bünyesinde barındıran çok katmanlı yapı ve dokulardan örnekler sunmak ve koruma yaklaşımları üzerine tartışmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çokkültürlülük, çokkatmanlılık, çok katmanlı yapı, çok katmanlı doku kavramlarını anlatabilme,
2   Kent arkeolojisi kavramını açıklayabilme,
3   Çok katmanlı yapı ve dokularda koruma sorunlarını tartışabilme,
4   Çok katmanlı yapı ve dokularda farklı koruma yaklaşımlarını değerlendirebilme,
5   Çok katmanlı yapı ve dokular konusundaki bilgilerini görsel, sözlü, yazılı olarak belirtebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, Dersin amaç, içerik ve işleniş yönteminin tanıtılması. (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi)
2 Çok katmanlı yapı, çok katmanlılık, çok katmanlı doku ve kent arkeolojisi kavramına ilişkin genel bilgiler. (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi)
3 Çok kültürlü, Çok katmanlı yapılara ilişkin örnekler. (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi) Yayın tartışma
4 Çok katmanlı dokulara ilişkin örnekler-ödev konularının verilmesi. (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi)
5 Çok katmanlı dokulara ilişkin örnekler. (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi) Yayın tartışma
6 Çok katmanlı yapı ve dokuların koruma yaklaşımlarının incelenmesi - örnekler. (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi) UYGULAMA 1- Beyin fırtınası
7 Çok katmanlı yapı ve dokuların koruma yaklaşımlarının incelenmesi - örnekler. (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi)
8 Çok katmanlı yapı ve dokuların koruma yaklaşımlarının incelenmesi - örnekler. (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi) UYGULAMA 2 - Beyin fırtınası
9 Çok katmanlı yapı ve dokuların koruma yaklaşımlarının incelenmesi - örnekler. (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi) Yayın tartışma
10 Vize sınavı.
11 Öğrenci sunumları. (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi) UYGULAMA 3 - Oyunla öğreniyoruz.
12 Öğrenci sunumları. (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi)
13 Öğrenci sunumları, ödev teslimi. (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi)
14 Öğrenci sunumları. (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi)
15 Genel değerlendirme. (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

* AKYÜZ LEVİ; Eti, "Kentsel Değişim Sürecinde İzmir'in Tarihi Çevre Dokusu", Her Dem Yeşil Yapraklı Bir Ağaç, Cevat Erder'e Armağan, Der. Neriman Şahin Güçhan, ODTÜ Mim. Fak. Ya., Ankara, 2003, 265-282.

* AKYÜZ, Eti, "İzmir'de Tarihsel Çevre Dokusunun Korunmasına Yönelik Sorunlar", İzmir Kentinde Gündem 21'e Doğru - Towards Agenda 21 in İzmir, Habitat II Kent Zirvesi, (İstanbul 3-14 Haziran 1995), İzmir, 1996, 57-63, 160-161.

* AKYÜZ, Eti, "İzmir'de Tarihi Eserlere Bakış", Egemimarlık, 6 (1992/3-4), 84-85.

* AKYÜZ LEVİ; Eti, "Kemeraltı (izmir) Kentsel Kültür Varlıkları Envanteri 2003", TÜBA Kültür Envanteri Dergisi, 11/2005, 75-124.

* AKYÜZ LEVİ Eti, ERSOY Akın, "Multilayered Historic City: İzmir ", ICOMOS CIVVIH Mediterranean Sub Comittee Meeting 2012, "Multilayered Historic Towns", 18 - 20 Mayıs 2012, D.E.U Mat., İzmir, 1, 19-35.

* BELGE, Burak, "Türkiye'de Çokkatmanlı Yerleşimler Üzerine Bir Değerlendirme", SKETCH, 5/1(2023), 61-76.

* TAŞCI Burcu, AKYÜZ LEVİ Eti, "Kent İçi Arkeolojik Alanlarda Katmanlaşmanın Analizi ve Koruma Sorunları: Foça Örneği", Belleten, 82(2018/293), 31-50.

* TUNA, Numan, "İstanbul Suriçi'nde Kentsel Arkeolojik Kültür Mirası", İstanbul Dergisi, No: 46, Temmuz 2003, 88-93.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilerin derse aktif katılımı beklenmektedir.
* Literatür araştırması ve arşiv araştırması,
* Alan çalışması (yerinde gözlem ve incelemeler),
* Konuya ilişkin düşüncelerin görsel, sözlü, yazılı olarak ifade edilebilmesi,

- Sözlü ve görsel sunumlarla aktarım.
- Sınıfiçi tartışma ortamı ile ortaya atılan fikirlerin geliştirilmesi, yorumlamalar,
- Öğrenci sunumları, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 AOD ARAŞTIRMA ÖDEVİ
4 DKT DERSE KATILIM
5 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + ODV * 0.20 + AOD * 0.50 + DKT * 0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Teslim edilen ödev ve sunumu bütüncül olarak değerlendirilerek notu belirlenmektedir.

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav : %20 (ÖÇ1, ÖÇ2)
Ödev, sunum : %20 (ÖÇ3, ÖÇ5)
Derse katılım : %10 (ÖÇ4)
Araştırma Makalesi: %50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)


Öğrenme çıktılarının bilgi boyutu (ÖÇ1), ara sınav ve araştırma makalesi; kavrama boyutu (ÖÇ2) ara sınav ve araştırma makalesi; analiz boyutu (ÖÇ3), araştırma makalesi, ödev/sunum; değerlendirme boyutu (ÖÇ4), araştırma makalesi ve derse katılım; sentez boyutu (ÖÇ5), araştırma makalesi, ödev/sunum ile ölçülmektedir.

Derse katılıma ilişkin değerlendirme, öğrencinin devamı, ders esnasında tartışma ortamına aktif katılımı ve bu bağlamdaki niteliksel katkısı ile belirlenecektir.



Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Eti Akyüz Levi
eti.levi@deu.edu.tr; eti.akyuz@gmail.com

tel.: 0232-3018460

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe: 13.00-13.45

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Uygulama ( öğrenci sunumları) 4 2 8
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 9 2 18
Vize sınavına hazırlık 1 12 12
Ödev hazırlama 1 16 16
Sunum hazırlama 1 6 6
Araştırma Makalesi Hazırlama 1 18 18
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.311
ÖK.41
ÖK.51