DERS ADI

: Türkiye'nin Floristik Çeşitliliği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BYL 6018 Türkiye'nin Floristik Çeşitliliği SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. İSA GÖKLER

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Doktora
Biyoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Türkiye Florasının temel özelliklerinin, tür fitoçeşitliliğini etkileyen fiziksel özelliklerin, farklı habitatlar ve tipik bitkilerinin, endemizm ve ülkemizin endemikleri ile fitocoğrafik bölgeler (Avrupa Sibirya, Akdeniz, İran - Turan) ve karakteristik bitki türlerinin öğretilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye Florasının temel özelliklerini anlar.
2   Fitoçeşitliliği etkileyen fiziksel faktörleri açıklayabilir.
3   Farklı habitat tiplerine örnekler verebilir.
4   Fitocoğrafik bölgelerimizi karşılaştırmalı olarak anlatabilir.
5   Endemizm kavramını bilir.
6   Endemik türlere örnekler verebilir.
7   Türkiye nin farklı fitocoğrafik bölgelerini ayırabilir ve bu yörelere ait ana tür örneklerini bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Türkiye Florasına Giriş
3 Tür fitoçeşitliliğini Etkileyen Fiziksel Özellikler (Topografya, İklim, Toprak Tipleri)
4 Tür Fitoçeşitliliğini Etkileyen Fiziksel Özellikler (Topografya, İklim, Toprak Tipleri)
5 Tür Fitoçeşitliliğini Etkileyen Fiziksel Özellikler (Topografya, İklim, Toprak Tipleri)
6 Floramıza Genel Bakış
7 Floramıza Genel Bakış
8 Ara Sınav
9 Farklı Habitatlar ve Tipik Bitkileri
10 Farklı Habitatlar ve Tipik Bitkileri
11 Endemizm ve Ülkemizin Endemikleri
12 Endemizm ve Ülkemizin Endemikleri
13 Fitocoğrafik Bölgeler (Avrupa Sibirya, Akdeniz, İran - Turan) ve karakteristik bitki türleri
14 Fitocoğrafik Bölgeler (Avrupa Sibirya, Akdeniz, İran - Turan) ve karakteristik bitki türleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. P.H. Davis, (Ed.) Flora of Turkey And The East Aegean Islands, Vol. 1-9,
Edinburgh Univ. Press, Edinburgh (1965-1985).
2. P.H. Davis, (Eds.) R. R. Mill, K. Tan, Flora of Turkey And The East Aegean
Islands, Vol. 10, Edinburgh Univ. Press, Edinburgh (1988).
3. A. Güner, N. Özhatay, T. Ekim, K.H.C. Başer, Flora of Turkey And East Aegean
Islands, Vol. 11, Edinburgh Univ. Press, Edinburgh (2000).
4. Ö. Seçmen, Türkiye Florası, Ege Üniv. Fen Fak. Teksirler Serisi No: 120. İzmir (2000).
5. Ö. Seçmen, Y. Gemici, G. Görk, L. Bekat, E. Leblebici, Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ege Üniv. Fen Fak. Kitaplar Serisi No: 116. İzmir (1998).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru yanıt.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 QZ Quiz
3 ODV Ödev/Sunum
4 FN Final
5 BNS BNS VZ* 0.30 + QZ * 0.10 + ODV * 0.10 + FN * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ* 0.30 + QZ * 0.10 + ODV * 0.10 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci ara sınav ve yarıyıl sonu sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://fbe.deu.edu.tr/adresinden temin edebilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

isa.gokler@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 3 3 9
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 4 2 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 3 1 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 157

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1335555553355
ÖK.2335555553355
ÖK.3335555553355
ÖK.4335555553355
ÖK.5335555553355
ÖK.6335555553355
ÖK.7335555553355