DERS ADI

: TIBBİ TERMİNOLOJİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDS 2319 TIBBİ TERMİNOLOJİ II ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

DR. SEVTAP AYDIN

Dersi Alan Birimler

Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere daha karmaşık tıbbi terminoloji konusunda bilgi sağlamak ve tıbbi terminolojiyi daha etkin bir şekilde kullanabilmelerini sağlamaktır. Bu, öğrencilerin tıp camiasında ve tıbbi belgelerle çalışırken daha etkin bir şekilde iletişim kurmalarını sağlayacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tıbbi belgelerde kullanılan terminolojiyi anlama ve kullanabilme.
2   Hastane ve laboratuvar terminolojisi hakkında bilgi sahibi olma.
3   Tıbbi prosedürler ve işlemler için kullanılan terimleri tanımlama.
4   Tıbbi araçlar ve ekipmanlarla ilgili terminolojiyi anlama.
5   İlaç terminolojisi hakkında bilgi sahibi olma.
6   Hasta değerlendirme terminolojisi hakkında bilgi sahibi olma.
7   Tıbbi kodlama sistemlerine genel bir bakış sağlama.
8   Tıbbi etik ve yasal terimler hakkında bilgi sahibi olma.
9   Tıbbi araştırmada kullanılan terminolojiyi anlama.
10   Tıbbi iletişim ve raporlama için kullanılan terminolojiyi anlama.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tıbbi Terminolojiye Derinlemesine Bakış
2 Tıbbi Belgelerde Terminoloji
3 Hastane Terminolojisi
4 Laboratuvar Terminolojisi
5 Tıbbi Prosedürler ve İşlemler
6 Tıbbi Araçlar ve Ekipmanlar
7 İlaç Terminolojisi
8 Hasta Değerlendirme Terminolojisi
9 Tıbbi Kodlama
10 Tıbbi Etik ve Yasal Terimler
11 Özel Tıp Alanları ve İlgili Terimler
12 Tıbbi Araştırmada Terminoloji
13 Tıbbi İletişim ve Raporlama
14 Dersin Sonu ve Revize

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Leonard, B. J. (2021). Medical Terminology in a Flash!: A Multiple Learning Styles Approach. F.A. Davis Company.
Willis, Marjorie Canfield. (2021). Medical Terminology: A Programmed Learning Approach to the Language of Health Care. Lippincott Williams & Wilkins.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS ArasınavTeo
2 FN Yarıyılsonu Notu
3 BSN Başarı Notu AS * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu AS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav (%40)
Final (%40)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr.Gör.Dr.Sevtap AYDIN
sevtap.aydin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Etkinlik Uygulama 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.135
ÖK.25
ÖK.355
ÖK.443
ÖK.54
ÖK.62
ÖK.72
ÖK.82
ÖK.92
ÖK.102