DERS ADI

: Hemşirelikte Eğitim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 4101 Hemşirelikte Eğitim ZORUNLU 4 4 0 6

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MERYEM ÖZTÜRK HANEY

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Öğrencilere, hemşirelik alanında bir eğitimin hazırlanmasında uygun öğrenme ortamının ve öğrenme yöntemlerinin belirlenmesini becerisini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğretim ve öğrenime ilişkin temel kavram ve ilkeleri tanımlar
2   Hemşirenin eğitim rolünün önemini kavrar
3   Etkili öğrenme ortamı yaratmanın önemini kavrar
4   Etkili öğretme yöntemleri kullanmanın önemini fark eder.
5   Eğitim uygulamalarında en uygun eğitim yöntem ve materyaline karar verir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, programın tanıtımı, Dersin hedeflerinin açıklanması, öğrencilerden beklentilerin açıklanması Eğitim ve öğretim ile ilgili temel kavramlar, Öğrenme Kuramları Meryem Öztürk Haney
2 Öğrenme alanları Aylin Durmaz Edeer
3 Öğrenmeyi etkileyen temel faktörler Şeyda Seren İntepeler
4 Eğitimde iletişim tekniklerini ve etkili sunum tekniklerini kullanma Aylin Durmaz Edeer
5 Öğrenme için uygun ortam oluşturma Gülendam Karadağ
6 Eğitimde kullanılan araç-gereçler ve önemi, öğretme yöntemleri Gülendam Karadağ
7 Eğitimde Program Geliştirme Meryem Öztürk Haney
8 Arasınav Aylin Durmaz Edeer
9 Eğitim materyali hazırlama/değerlendirme Şeyda Seren İntepeler
10 Eğitimde Pedagojik ve Andragojik yaklaşım/Yetişkin eğitimi Meryem Öztürk Haney
11 Sağlık Eğitimi Meryem Öztürk Haney
12 Klinik Öğretim Aylin Durmaz Edeer
13 Hizmet içi Eğitim Şeyda Seren İntepeler
14 Eğitim ve Öğretimde Etik Gülendam Karadağ

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Hacıalioğlu N. (2011). Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
Arslan S ve Kuzu Kurban N (2015)(Çeviri Editörleri). Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü, Anı Yayıncılık, Ankara
Akyüz A., Tosun N., Yıldız D., Kılıç A. (2007). Reflection of the Nurses on their Responsibilities and the Students Working System During Clinical Teaching. TAF Prev Med Bull. ; 6(6): 459-464
Karaöz, S. (2003). Hemşirelikte Klinik Öğretime Genel Bir Bakış ve Etkin Klinik Öğretim İçin Öneriler. Hemşirelikte Araştırma ve Geliştirme Dergisi, 5(1), 15-21.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Görsel destekli sunum
Grup çalışması
Soru- cevap
Beyin fırtınası
Araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5
6
7


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yarıyıl içi notu: %50 arasınav + %50 uygulama
Ders Başarı Notu: %50 yarıyıl içi notu + %50 final notu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Meryem Öztürk Haney meryem.ozturk@deu.edu.tr tel:0232 4126964

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Uygulama 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.155
ÖK.25555
ÖK.3555
ÖK.45555
ÖK.55555