DERS ADI

: Pediatri Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Bakım

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 4103 Pediatri Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Bakım SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÜLÇİN ÖZALP GERÇEKER

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Kanıta dayalı uygulamanın ilkelerini bilme
2   2. Kanıta ulaşma yollarını bilme
3   3. Kanıta dayalı uygulamanın önemini açıklayabilme
4   4. Pediatri hemşireliğinde kanıta dayalı uygulamalarda kanıt düzeylerini açıklayabilme
5   5. Pediatri hemşireliğinde kanıta dayalı uygulamaları açıklayabilme ve tartışabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, beyin fırtınası
2 Kanıta Dayalı Bakım Süreci Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, beyin fırtınası
3 Kanıta Dayalı Bilgiye Ulaşma, Kanıt Kaynakları ve Merkezleri, Veritabanları Dr. Öğr. Üyesi Emine Zahide ÖZDEMİR Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, beyin fırtınası
4 Pediatri Hemşirelerinin Kanıta Dayalı Uygulamaya İlişkin Bilgi Düzeyleri ve Kanıtların Bakıma Yansımaları Araş. Gör. Dr. Yasemin SELEKOĞLU OK Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, beyin fırtınası
5 Çocuklarda Intravenöz Kateter Yönetiminde Kanıta Dayalı Bakım Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, beyin fırtınası
6 Çocuklarda Santral Venöz Kateter Yönetiminde Kanıta Dayalı Bakım Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, beyin fırtınası
7 Çocuklarda Ateş Yönetiminde Kanıta Dayalı Bakım Dr. Öğr. Üyesi Emine Zahide ÖZDEMİR Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, beyin fırtınası
8 ARA SINAV Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER
9 Çocuklarda Ağrı Yönetiminde Kanıta Dayalı Bakım Dr. Ör. Üyesi Yasemin SELEKOĞLU OK Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, beyin fırtınası
10 Riskli Yenidoğanların Cilt Bakımında Kanıta Dayalı Bakım Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, beyin fırtınası
11 Çocuklarda Düşmelerin Önlenmesi Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, beyin fırtınası
12 Çocuklarda Bası Yaralarının Önlenmesi Dr. Öğr. Üyesi Emine Zahide ÖZDEMİR Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, beyin fırtınası
13 Grup çalışması (Araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi) Dr. Ör. Üyesi Yasemin SELEKOĞLU OK Kendi kendine öğrenme, grup çalışması, ödev
14 Grup çalışması (Araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi) Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Kendi kendine öğrenme, grup çalışması, ödev
15 Dersin Değerlendirilmesi Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Derslere katılım, sunum, tartışma, soru-cevap

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, grup çalışması, ödev, beyin fırtınası

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 6 6
Sunum Hazırlama 2 3 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1555555
ÖK.255555555
ÖK.35555555
ÖK.455555
ÖK.55555555