DERS ADI

: Çocuk Acil Hemşireliği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 4097 Çocuk Acil Hemşireliği SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MURAT BEKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Çocuklarda acil müdahale ve bakım gerektiren durumlarda hemşirelik bakımının planlaması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Çocuk Acilde triyaj ve tanılamayı yapabilme
2   2. Acile başvuran çocuk ve aile ile iletişim kurabilme
3   3. Çocuk acilde sık kullanılan ilaçları ve uygulama yollarını bilme
4   4. Travmalı çocuğun izlem, tedavi ve bakımını sürdürebilme
5   5. Çocuklarda temel ve ileri yaşam desteğini uygulayabilme
6   6. Çocuklarda solunum sistemi acillerinde hemşirelik bakımını planlayabilme
7   7. Çocuklarda Nörolojik sistem acillerinde hemşirelik bakımını planlayabilme
8   8. Ev kazası ve zehirlenme geçiren çocuğa acil müdahaleyi yapabilme
9   9. Acilde çocuk ihmali ve istismarını ayırt edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Acil Kliniklere Başvuran Çocuk ve Aile Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, grup çalışması, vaka,tartışması, örnek hemşirelik bakımı
2 Pediyatrik Triyaj ve Tanılama Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, grup çalışması, vaka tartışması, örnek hemşirelik bakımı
3 Çocuklarda Solunum Sistemi Acilleri Dr. Öğretim Üyesi Emine Zahide ÖZDEMİR Sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, grup çalışması, vaka tartışması, örnek hemşirelik bakımı
4 Çocuk Acilde İlaç Uygulamaları Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, grup çalışması, vaka tartışması, örnek hemşirelik bakımı
5 Çocuklarda Temel ve İleri Yaşam Desteği Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, grup çalışması, vaka tartışması, örnek hemşirelik bakımı
6 Çocuklarda Gastrointestinal Aciller Dr. Öğretim Üyesi Emine Zahide ÖZDEMİR Sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, grup çalışması, vaka tartışması, örnek hemşirelik bakımı
7 Çocuklarda Kardiyovasküler Aciller Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, grup çalışması, vaka tartışması, örnek hemşirelik bakımı
8 Ara Sınav Dr. Öğretim Üyesi Yasemin SELEKOĞLU OK
9 Çocuklarda Nörolojik Aciller Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, grup çalışması, vaka tartışması, örnek hemşirelik bakımı
10 Travmalı Çocuğa Yaklaşım Dr. Öğretim Üyesi Yasemin SELEKOĞLU OK Sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, grup çalışması, vaka tartışması, örnek hemşirelik bakımı
11 Çevresel Aciller Dr. Öğretim Üyesi Yasemin SELEKOĞLU OK Sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, grup çalışması, vaka tartışması, örnek hemşirelik bakımı
12 Ev kazaları ve zehirlenmeler Dr. Öğretim Üyesi Yasemin SELEKOĞLU OK Sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, grup çalışması, vaka tartışması, örnek hemşirelik bakımı
13 Çocuklarda Onkolojik Aciller Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, grup çalışması, vaka tartışması, örnek hemşirelik bakımı
14 Çocuklarda Endokrin Aciller Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, grup çalışması, vaka tartışması, örnek hemşirelik bakımı
15 Acilde Çocuk İhmali ve İstismarı Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, grup çalışması, vaka tartışması, örnek hemşirelik bakımı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Karaböcüoğlı M., Uzel N., Yılmaz L. Çocuk Acil Tıp Kitabı. Çocuk Acil ve Yoğun Bakım Derneği Yayın No:6 İstanbul, 2004.
American Academy of Pediatrics. The Pediatric Emergency Medicine Research. APLS.. 2006. Jones and Barlett Publishers.
Karaböcüoğlu M., Köroğlu T. Çocuk Yoğun Bakım Esaslar ve Uygulamalar. İstanbul Medikal Yayıncılık. 2008.
Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık.
Conk Z., Başbakkal Z., Yılmaz Bal H., Bolışık B. Pediatri Hemşireliği. Çocukluk Çağı Acil Sorunları Ve Hemşirelik Yaklaşımı. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara. 2018.
Aydoğan, A., & Dursun, O. (2018). Pediyatrik Temel Yaşam Desteği Eğitimlerinde Görsel ve İşitsel Geri Bildirim Yapılmasının Göğüs Basılarının Kalitesi Üzerine Etkinliğinin Değerlendirilmesi.
Akkuzu, E., Kalkan, G., Demir, Ş., Paslı, F., & Çamurdan, A. D. (2018). Sarsılmış bebek sendromu bulguları varlığında aile görüşmesinin önemi.
Emergency Nurses Assn; 2 edition (15 June 2009)
Textbook Of Pedıatrıc Crıtıcal Care Nursıng . CBS Publishers & Distributors; 1st Edition edition (2018)
Küçükoğlu, S., Köse, S., Aytekin, A., & Kılıç, T. Acil Birimlerde Çalışan Hemşirelerin Triyaj Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Ölçülmesi.
Mangurten, J., Scott, S. H., Guzzetta, C. E., Clark, A. P., Vinson, L., Sperry, J., ... & Voelmeck, W. (2006). Effects of family presence during resuscitation and invasive procedures in a pediatric emergency department. Journal of Emergency Nursing, 32(3), 225-233.
Web Siteleri:
https://www.ena.org/
Pediatric emergency care
Journal of Emergency Nursing https://www.ifem.cc/wp-content/uploads/2016/07/International-Standards-for-Children-in-Emergency-Departments-V2.0-June-2014-1.pdf

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, grup çalışması, vaka tartışması, örnek hemşirelik bakımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dersin değerlendirilmesinde yarıyıl içi hesaplamaların belirlenmesinde vize not ortalamasının % 50 si ve final sınavının %50 si alınarak belirlenecektir.
Ders Başarı Notu: %50 yarıyıl içi notu (ara sınav notu) + %50 final notu

Değerlendirme Kriteri

Dersin değerlendirilmesinde yarıyıl içi hesaplamaların belirlenmesinde vize not ortalamasının % 50 si ve final sınavının %50 si alınarak belirlenecektir.
Ders Başarı Notu: %50 yarıyıl içi notu (ara sınav notu) + %50 final notu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

--

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Murat Bektaş
02324124782 murat.bektas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 53

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1555555
ÖK.2555555
ÖK.355555
ÖK.455555
ÖK.555555
ÖK.65555555
ÖK.75555555
ÖK.855555
ÖK.9555555555555