DERS ADI

: İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE TARİHİ ÇEVRE FARKINDALIĞI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 3757 İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE TARİHİ ÇEVRE FARKINDALIĞI SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ESTER ETİ AKYÜZ LEVİ

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Günümüzün en büyük evrensel sorunu olan iklim değişikliği konusunda mimarlık öğrencilerinin farkındalık kazanmasını sağlamak, bireysel bağlamda sorunun azaltım ve uyumuna ilişkin yapılabilecekleri tartışmaktır. Bunun yanı sıra kültürel mirasımızın iklim değişikliğinin olumsuz etkilerine karşı korunmasına yönelik yapılabilecekleri belirlemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevre, tarihi çevre, kültürel miras, hava, iklim, iklim değişikliği konusundaki temel kavramları anlatabilme.
2   İklim değişikliği konusunda yapılmış olan çalışmaları açıklayabilme.
3   İklim değişikliğini azaltım ve uyum çalışmalarını tartışabilme.
4   İklim değişikliğinin kültürel mirasa etkilerini değerlendirebilme.
5   İklim değişikliği ve kültürel mirasa ilişkin bir araştırmayı güncel teknolojileri de kullanarak görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş. Dersin amaç, içerik ve işleniş yönteminin tanıtılması Anlatım yöntemi.
2 İklim kavramı, iklim değişikliği hakkında genel bilgiler Anlatım yöntemi. Sunum, tartışma ve soru-cevap yöntemi
3 İklim değişikliğine ilişkin yapılan çalışmalar Ödev Konularının Belirlenmesi Anlatım yöntemi. Sunum, tartışma ve soru-cevap yöntemi
4 İklim değişikliğinin etkileri Anlatım yöntemi. Sunum, tartışma ve soru-cevap yöntemi
5 İklim değişikliği azaltım-uyum çalışmaları Anlatım yöntemi. Sunum, tartışma ve soru-cevap yöntemi
6 Kültürel miras kavramı ve Ülkemizin kültürel mirası Anlatım yöntemi. Sunum, tartışma ve soru-cevap yöntemi
7 Ara Sınav
8 Kültürel mirası koruma sorunları Anlatım yöntemi. Sunum, tartışma ve soru-cevap yöntemi
9 İklim değişikliğinin kültürel mirasa etkileri Anlatım yöntemi. Sunum, tartışma ve soru-cevap yöntemi
10 Birey olarak iklim değişikliği konusunda yapabileceklerimiz Anlatım yöntemi. Sunum, tartışma ve soru-cevap yöntemi
11 Yayın tartışma Tartışma yöntemi
12 Ödev sunumları Sunum, tartışma ve soru-cevap yöntemi
13 Ödev sunumları Sunum, tartışma ve soru-cevap yöntemi
14 Ödev Sunumları ve teslimi Sunum, tartışma ve soru-cevap yöntemi
15 Genel değerlendirme ve tartışma Tartışma ve soru-cevap yöntemi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Atabey, E. (18 Eylül 2022). Asit Yağmurlarının Tarihi Yapıtlara ve Yapılara Etkileri. Temizmekân. https://www.temizmekan.com/asit-yagmurlarinin-tarihi-yapitlara-ve-yapilara-etkileri/
- Akyüz Levi, E. ve Uğur, M. (2021). İklim Değişikliği ve Tarihi Çevreler, Eliaçık, M. (Ed.), International Halich Congress on Multidisciplinary Scientific Research Proceedings Book içinde (102- 118), 15-16 Ağustos 2021, İstanbul.
- Akyüz Levi, E. ve Uğur, M. (2023). Tarihi Çevrelerde İklim Değişikliğine Uyum Üzerine, 2. International Mediterranean Congress. Bayrut, Lübnan, 2-3 Şubat 2023, ss. 146-157.
- Carter, N. (2007). The Politics of Environment. Cambridge: Cambridge University Press.
- CO2 Human Emissions. (13 Aralık 2017). Main sources of carbon dioxide emissions. https://www.che-project.eu/news/main-sources-carbon-dioxide-emissions
- ÇEKÜL. (2023). Kültürel Miras. https://www.cekulvakfi.org.tr
- Gençer, İ. (2017). Kültürel Mirasın Korunmasında İklim Değişikliğinin Oluşturduğu Tehditler, Mimar.ist, 58, 24-30.
- Kumar, A. (2018). Brief Introduction of Environment, Ecology and Environmental Pollution, Inspira- Journal of Modern Management & Entrepreneurship, 8(1), 314-322.
- T.C. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı. (t.y.). Paris Anlaşması. https://iklim.gov.tr/paris-anlasmasi-i-34
- Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı. (t.y.). Birleşmiş Milletler Çevre Programı (UNEP). https://www.mfa.gov.tr/birlesmis-milletler-cevre-programi.tr.mfa
- UNESCO. (2023). World Heritage List. https://whc.unesco.org.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Diyalektik yöntem, yapısalcı yöntem ve karşılaştırmalı yöntem kullanılması düşünülmektedir. Öğrencilerin derse aktif katılımları beklenmektedir.
- Literatür araştırması ve arşiv araştırması
- Alan çalışması
- Konuya ilişkin düşüncelerin güncel teknolojileri de kullanarak görsel, sözlü, yazılı olarak ifade edilmesi.
- Sözlü ve görsel sunumlarla aktarım.
- Sınıf içi tartışma ortamı ve ortaya atılan fikirlerin geliştirilmesi, değerlendirilmesi, yorumlamalar.
- Grup çalışmaları ve tartışması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasınav
2 OD Ödev
3 YYI Yarıyıliçi Notu AS * 0.50 + OD * 0.50
4 YYS Yarıyılsonu Notu
5 BNS Başarı Notu YYI * 0.50 + YYS * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYI * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav %25 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ4)
Ödev/sunum %25 (ÖÇ3, ÖÇ5)
Final Ödevi %50 (ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

eti.levi@deu.edu.tr
+90232-3018460

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe: 13.00-13.45

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 2 22
Öğrenci Sunumları 3 2 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 11 1 11
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.133
ÖK.25
ÖK.33
ÖK.433
ÖK.53333