DERS ADI

: MİMARLIKTA YENİ YAKLAŞIMLAR: BİYOTASARIM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 4738 MİMARLIKTA YENİ YAKLAŞIMLAR: BİYOTASARIM SEÇMELİ 1 1 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. TUTKU DİDEM ALTUN

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Bu dersin temel hedefi, dünya bütünündeki sıfır karbon süreçleriyle ilişkilenen bir kavrayış çerçevesinde, öğrencilere doğayla bütünleşik ve onunla işbirliği içerisinde tasarım yapma konusunda farkındalık kazandırmak, doğa temelli problem çözümleme yaklaşımlarını öğretmek, canlı organizmalarla işbirliği içerisinde tasarım yapma pratiklerini deneyimletmek ve mimarlık alanının diğer disiplinlerle olan ilişkileri üzerine açılım getirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Biyotasarım kavramı, ona dair teori, yöntem ve süreçleri tanımlayabilme
2   Tarihsel süreçte dünyada doğa ile tasarım arasındaki ilişkiyi ana hatlarıyla tarifleyebilme
3   Dünya genelinde önde gelen biyomimetik ve biyotasarım örneklerini sınıflandırabilme
4   Doğa-tasarım ilişkisini biyomimetik yaklaşım üzerinden örnekleyebilme
5   Biyomalzemeleri ve sürdürebilirlikle olan ilişkisini örnekleyebilme
6   Sürdürülebilir stratejiler içerisinde biyotasarımın rolünü, canlı organizmalar ya da doğadaki sistem ve unsurların tasarıma hangi seviyede ve nasıl entegre olabileceğini irdeleyebilme
7   Biyotasarım için gerekli bilgiyi ilişkili disiplinlerden edinme ve disiplinlerarası çalışma, düşünme, üretme becerisi geliştirebilme
8   Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak, biyotasarım yöntem ve tekniklerini içeren konsept düzeyinde çözüm önerileri geliştirme ve raporlayabilme
9   Geliştirdiği çözüm önerilerini farklı boyutlarda (üretilebilirlik, ekonomiklik, sürdürülebilirlik, etik, vb.) sürdürülebilir kalkınma çerçevesinde tartışabilme
10   Sürdürülebilirlik ve tasarım etiği bağlamında eleştirel düşünmeyi benimseyerek doğa-insan-yapılı çevre ilişkisini değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders girişi, Tanışma-bilgilendirme / ÖNTEST
2 Biyotasarım Kavramı ve farklı disiplinler bağlamında teorik açılımı
3 Tarihsel süreçte mimarlık disiplininin doğa temelli bilimlerle ilişkisel dönüşümü, sürdürülebilir stratejilerin gelişimi
4 Biyomimikri ve doğa temelli tasarım yaklaşımları / Biyotasarım-Sürdürülebilirlik-Etik İlişkisi
5 Biyomalzemeler
6 Biyotasarım ile geliştirilen biyoişbirlikçi tasarım denemeleri (Laboratuvar dersi_sunum+uygulama)
7 Biyotasarım ile geliştirilen biyoişbirlikçi tasarım denemeleri (Laboratuvar dersi_sunum+uygulama)
8 Ara Sınav
9 Öğrenci Grup Çalışmaları / Kritikler
10 Öğrenci Grup Çalışmaları / Kritikler
11 Öğrenci Grup Çalışmaları / Kritikler
12 Öğrenci Grup Çalışmaları / Kritikler
13 Öğrenci Grup Çalışmaları / Kritikler
14 Öğrenci Grup Çalışmaları / Kritikler
15 Öğrenci Grup Çalışmaları / Kritikler / SONTEST

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

A. Ponte; A. Picon (2003). Architecture and The Sciences: Exchanging Metaphors, Princeton Architectural Press
Alberto Estevez; A. Puigarnau; I.P. Arnal; Denis Dollens; A. Perez; J.R. Millet; A. Planella (2003). Genetic Architectures/Arquitecturas Geneticas, Lumen Books
Alvin Tofler (1980). The Third Wave, N.York: William Morrow&Company.
B. Kolarevich (2003) Architecture in the Digital Age: Design and Manufacturing. Spoon Press, New York.
Denis Dollens (2005). Towards Biomimetic Architecture, Santa Fe, New Mexico
Denis Dollens (2009). Digital Botanic Architecture 2, e-book, http://exodesic.org/TrussImages/DBA2-150.pdf
George Elvin (2007). The Nano Revolution: A Science That Works On The Molecular Scale Is Set To Transform The Way We Build, The Architect Magazine , http://www.architectmagazine.com/industrynews.asp sectionID=1006&articleID=492836&artnum=2.
Giuseppa Di Cristina (Editor) (2001). Architecture and Science , Wiley Academy Press, London
Greg Lynn (2002). Architectural Laboratories, Germany: NAI Books; http://www.glform.com
J. Benyus (1997). Biomimicry: Innovation Inspired by Nature. William Morrow and Company Inc., New York
J.K. Walters (2003). Blobitecture-Waveform Architecture and Digital Design. (1th ed.). ABD: Rockport Publishers
John Frazer (1995). An Evolutionary Architecture, Architectural Association Publications, Themes VII, Londra; http://www.ellipsis.com
John M. Johansen (2002). Nanoarchitecture: A New Species of Architecture, Princeton Architectural Press, New York
Karl Chu (2006). Metaphysics of Genetic Architecture and Computation , Architectural Design, 76, no.4 (July-August 2006), s.38-45
Marcus Novak (1994). Liquid Architectures in Cyberspace in Cyberspace: First Steps, Ed. Michael Benedikt The MIT Press, USA
Michael F. Ashby, Paulo J. Ferreira, Daniel L. Schodek. (2009). Nanomaterials, Nanotechnologies And Design: An Introduction for Engineers and Architects, Butterworth-Heinemann Pub.
O., Koelman (2002). Biomimetic Buildings Understanding & Applying the Lessons of Nature. http://www.rmi.org/sitepages/art1048.php
Peter Yeadon (2005). Year 2050: Cities in the Age of Nanotechonology , UIA 2005, İstanbul, http://sensingarchitecture.com/523/nanotechnology-amd-new-materials-for-architecture/
Peter Zellner (2000). Hybrid Space : New Forms In Digital Architecture, Thames & Hudson, London

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dönemin ilk yarısı teorik aktarımlar, ikinci yarısı ise laboratuvar uygulamaları ile yürütülecektir. Amaç öğrencilerin biyotasarım süreçlerini küçük ölçekli uygulamalarla görerek ve deneyerek öğrenmelerini sağlamaktır. Sınavlar, okuduğunu anlama ve derslerde edinilen ve tartışılan bilgi yorumlama becerisini ölçmeyi hedefler. Sorular açık uçlu veya çoktan seçmeli test şeklinde olabilir.
Ödevler grup çalışması şeklinde olup uygulamalı süreç sonucunda araştırılacak ve bir proje taslağı şeklinde raporlanacaktır. Grup sunumları bir işbirliği çabası gerektirir. Her grup üyesinin grup çalışmasına yaklaşık olarak eşit katkı sağlamasını garantilemek grubun sorumluluğundadır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasınav
2 OD Ödev
3 YYI Yarıyıliçi Notu AS * 0.50 + OD * 0.50
4 YYS Yarıyılsonu Notu
5 BNS Başarı Notu YYI * 0.50 + YYS * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYI * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Geç teslimler, farklı değerlendirmeye tabi tutulacaktır.
3. Her türlü kopya ya da intihal girişimi fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
4. Öğretim üyesi kısa sınavlar/ödevler yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr.T. Didem AKYOL ALTUN
Tel: 0 232 301 84 82
E mail: didem.akyol@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

duyurulacaktır

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Grup Ödevi Hazırlama 1 25 25
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.144
ÖK.244
ÖK.3244
ÖK.444
ÖK.544
ÖK.644
ÖK.7444
ÖK.834444
ÖK.944
ÖK.1044