DERS ADI

: KORUMA PROJESİ II: Ticaret Odaklı Kentsel Dokular

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 3707 KORUMA PROJESİ II: Ticaret Odaklı Kentsel Dokular SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. HÜMEYRA BİROL

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Dersin amacı, tarihi ve kültürel önem taşıyan alanların yaşatılarak korunması ve geleceğe aktarılması bağlamında, Koruma Projesi-I kapsamında detaylı olarak incelenen ve değerlerine dair tespitler yapılan alanın koruma sorunlarının belirlenmesi, tartışılması ve tespit edilen sorunlara yönelik çözüm önerilerinin irdelenmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihi dokunun koruma sorunları ve müdahalelerine ilişkin temel kavramları açıklayabilme
2   Tarihi dokunun farklı ölçek ve nitelikteki koruma problemleri konusunda farkındalık gösterebilme
3   Tarihi dokuları koruma sorunları ve potansiyellerini dikkate alarak karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme
4   Tarihi ticari dokuların koruma problemlerini saptayabilme, tartışabilme, müdahale kararları önerebilme
5   Tarihi dokuya ilişkin analiz, sorun saptama, müdahale, öneri geliştirme, vb. çalışmaları güncel teknolojileri de kullanarak görsel, sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MİM 3705 - KORUMA PROJESİ I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve genel çerçevenin çizilmesi. Ders içeriğinin duyurularak, işleniş yönteminin açıklanması
2 Teorik Anlatım: Tarihi Dokuda Koruma Sorunları ve Ticaret Odaklı Kentsel Dokulardaki Etkileri
3 Öğrenci Sunumları ve Tartışma: Koruma-I kapsamında gerçekleştirilen çalışmaların gruplar tarafından sunulması, Alan Çalışmasının çerçevesinin tanımlanması
4 Alan Çalışması: Koruma-I'de incelenen alanın koruma sorunlarının tespiti üzerine inceleme ve veri toplama
5 Grup kritikleri: Koruma sorunları üzerine derlenen verinin tartışılması ve ifade yöntemlerinin belirlenmesi
6 Grup kritikleri: Koruma sorunları üzerine derlenen verinin tartışılması ve ifade yöntemlerinin belirlenmesi
7 Grup Kritikleri: Koruma sorunlarının tartışılması
8 Ara Teslim-Grup Sunumları: Çalışılan alanın koruma sorunlarına dair verileri içeren paftaların sunumu Teorik Anlatım: Tarihi Dokunun Korunması- Müdahale Kararları
9 Grup Çalışmaları ve Toplu Kritik : Müdahale Kararlarının Geliştirilmesi
10 Grup Çalışmaları ve Toplu Kritik : Müdahale Kararlarının Geliştirilmesi
11 Grup Çalışmaları ve Toplu Kritik : Müdahale Kararlarının Geliştirilmesi
12 Grup Çalışmaları ve Toplu Kritik : Müdahale Kararlarının Geliştirilmesi
13 Grup Çalışmaları ve Toplu Kritik : Müdahale Kararlarının Geliştirilmesi
14 Grup Çalışmaları ve Toplu Kritik : Müdahale Kararlarının Geliştirilmesi
15 Final Teslim

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

AHUNBAY, Z. (1996). Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul: YEM Yayınevi
AHUNBAY, Z. (2019). Kültür Mirasını Koruma İlke ve Teknikleri, İstanbul: YEM Yayınevi
ERDER, C. (1975). Tarihi Çevre Bilinci, Ankara: ODTÜ Yayınları
ERDER, C. (2020). Tarihi Çevre Algısı, İstanbul: YEM Yayınevi
FIELDEN, B. (1994). Conservation of Historic Buildings, Oxfors: Butterworth-Heinemann
Jokiletho, J. (2002). History of Architectural Conservation. Oxford: ButterworthHeinemann.
KUBAN, D. (2000). Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, İstanbul: YEM Yayınevi
MADRAN, E. (2009). Taşınmaz Kültür Varlıklarının Korunması. Ankara: TMMOB Mimarlar Odası Yayınları
MADRAN, E & ÖZGÖNÜL, N. (2005). Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması. Ankara: TMMOB Mimarlar Odası Yayınları
ÖZASLAN, N. 6 ÖZKUT, D. (2010). Mimari Korumada Güncel Konular. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İki etaplı olarak yürütülecek olan bu dersin her bir etabı öğretim üyeleri tarafından verilen teorik ders anlatımları ile başlatılacaktır. Teorik bilgilendirmenin ardından gerçekleşecek olan öğrenim süreci proje temelli öğretim ve örnek olay yöntemini esas almakta, veri değerlendirme, problem çözme ve önerinin ifade edilebilmesi ile yürütülmektedir. Bireysel ve grup kritikleri ile koruma sorunlarının irdelenmesi, koruma müdahale kararlarının geliştirilmesi sağlanacaktır.
Öğrencilerin süreçteki çalışma performansı ara teslimler ile izlenecek, final teslimi ile değerlendirilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRJ Proje
2 BNS Başarı Notu PRJ*1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Final Teslimi %100 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-Derse Katılım zorunludur.
-Öğrencilerin Bologna Ders Tanıtım Formu ve SAKAI ders içeriği kapsamında tanımlanan duyuruları takip etmeleri ve beklenen çalışmaları düzenli bir şekilde hazırlayıp sunmaları beklenmektedir.
-Öğrencilerin grup çalışması çerçevesinde görev ve sorumluluklarını yerine getirmeleri, öğrenme sürecinin verimli geçmesinde ve final teslim çalışmasının başarısında belirleyicidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

humeyra.akkurt@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Proje Hazırlama 1 11 11
Sunum Hazırlama 2 3 6
Proje Final Sunumu 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155
ÖK.25
ÖK.34
ÖK.45
ÖK.555