DERS ADI

: MİMARİ TASARIM II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 2112 MİMARİ TASARIM II ZORUNLU 4 4 0 9

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÖKÇEÇİÇEK SAVAŞIR

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Doğal/yapılı çevreye ilişkin analizleri ve yere ait kavramsal yorumları yapabilme; analiz ve yorumları ifade edebilme.
2   Doğal/yapılı çevre ve insan arasındaki etkileşimi, verilen tasarım problemi özelinde anlama.
3   Özel-kamusal alan ilişkilerine ve kapalı-yarı açık-açık mekânların organizasyonuna dayanan basit mekânsal ilişkileri, az katlı yapı tasarımı ve çevre düzenlemesiyle birlikte kurabilme.
4   Yaratıcı düşünme süreci sonunda araştırmaya dayalı bir mimari tasarım projesini belirli bir ana fikir çerçevesinde çözümleyebilme.
5   Mimari tasarım projesini ve sürecini farklı temsil ortam ve teknikleri ile (görsel, yazılı ve sözel olarak) ifade edebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MİM 2111 - MİMARİ TASARIM I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin kapsam, içerik, amaç ve yöntemi üzerine genel tanıtım / Egzersizler
2 Analizler / Egzersizler / Kritikler
3 Teknik gezi
4 Analizler / Egzersizler / Kritikler
5 Panel - Bireysel kritikler (1/200 ve 1/100)
6 Anafikir kritikleri _Kesit, Eskiz, diyagram ve konsept maketi _Panel-Bireysel (1/200 ve 1/100)
7 Anafikir kritikleri _Kesit, Eskiz, diyagram ve konsept maketi _Panel-Bireysel (1/200 ve 1/100
8 Ara jüri / Ara teslim Anafikir + Kesitler + Eskizler + Diyagramlar + Konsept maketi + Vaziyet planı (1/200 ve 1/100) + Planlar (1/100) + Kesitler (1/100)
9 Bireysel Kritikler (1/100)
10 Bireysel Kritikler (1/100)
11 Bireysel Kritikler (1/100)
12 Bireysel Kritikler (1/100)
13 Ön teslim I / Kritikler
14 Ön teslim II / Kritikler
15 Final Jüri-Değerlendirme Tasarım güncesi, Anafikir + Kesitler + Eskizler + Diyagramlar + Konsept maketi + Vaziyet planı (1/200 ve 1/100) + Planlar (1/100) Kesitler (1/100)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tüm öğrenim süreci Proje/Problem Tabanlı Öğrenme metodu üzerinden gelişir. Öğrenciler verilen mimari tasarım problemine ilişkin fikirler oluşturur; fikirlerini ve üretimlerini kritikler alarak geliştirirler. Dersler, sınıf içi uygulamalar ve kritikler şeklinde yapılacaktır. Öğrencilerin çalışmaları öğretim üyeleri tarafından eleştirilerek yönlendirilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRJ Proje
2 BNS Başarı Notu PRJ*1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 4 48
Uygulama 12 4 48
Alan çalışması 1 8 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 6 72
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 6 6
Proje Final Sunumu 1 16 16
Vize Sınavı 1 8 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 236

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155
ÖK.25
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.54