DERS ADI

: MİMARİ TASARIM II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 2112 MİMARİ TASARIM II ZORUNLU 4 4 0 9

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÖKÇEÇİÇEK SAVAŞIR

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerde, belirlenen doğal/yapılı çevrede, özel-kamusal alan ilişkilerine ve kapalı-yarı açık-açık mekânların organizasyonuna dayanan basit mekânsal ilişkileri az katlı tek yapı tasarımı ve çevre düzenlemesiyle kurmasını sağlamaktır. Tasarım konusu ve yerine ilişkin temel kavramların irdelenmesi, yere ilişkin ve yeni deneyimlere olana

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Doğal/yapılı çevreye ilişkin analizleri ve yere ait kavramsal yorumları yapabilme; analiz ve yorumları ifade edebilme.
2   Doğal/yapılı çevre ve insan arasındaki etkileşimi, verilen tasarım problemi özelinde anlama.
3   Özel-kamusal alan ilişkilerine ve kapalı-yarı açık-açık mekânların organizasyonuna dayanan basit mekânsal ilişkileri, az katlı yapı tasarımı ve çevre düzenlemesiyle birlikte kurabilme.
4   Yaratıcı düşünme süreci sonunda araştırmaya dayalı bir mimari tasarım projesini belirli bir ana fikir çerçevesinde çözümleyebilme.
5   Mimari tasarım projesini ve sürecini farklı temsil ortam ve teknikleri ile (görsel, yazılı ve sözel olarak) ifade edebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MİM 2111 - MİMARİ TASARIM I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin kapsam, içerik, amaç ve yöntemi üzerine genel tanıtım / Egzersizler
2 Analizler / Egzersizler / Kritikler
3 Teknik gezi
4 Analizler / Egzersizler / Kritikler
5 Panel - Bireysel kritikler (1/200 ve 1/100)
6 Anafikir kritikleri _Kesit, Eskiz, diyagram ve konsept maketi _Panel-Bireysel (1/200 ve 1/100)
7 Anafikir kritikleri _Kesit, Eskiz, diyagram ve konsept maketi _Panel-Bireysel (1/200 ve 1/100
8 Ara jüri / Ara teslim Anafikir + Kesitler + Eskizler + Diyagramlar + Konsept maketi + Vaziyet planı (1/200 ve 1/100) + Planlar (1/100) + Kesitler (1/100)
9 Bireysel Kritikler (1/100)
10 Bireysel Kritikler (1/100)
11 Bireysel Kritikler (1/100)
12 Bireysel Kritikler (1/100)
13 Ön teslim I / Kritikler
14 Ön teslim II / Kritikler
15 Final Jüri-Değerlendirme Tasarım güncesi, Anafikir + Kesitler + Eskizler + Diyagramlar + Konsept maketi + Vaziyet planı (1/200 ve 1/100) + Planlar (1/100) Kesitler (1/100)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Yok

Yardımcı kaynaklar: Yok

Referanslar:
Ching, F.D.K., Architecture: Form, Space, and Order, John Wiley & Sons, New York, 1996.
Neufert, E., Architects Data, Oxford, Blackwell Publishing, 1983.
Diğer ders materyalleri: Öğretim üyeleri tarafından verilecek föyler.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tüm öğrenim süreci Proje/Problem Tabanlı Öğrenme metodu üzerinden gelişir. Öğrenciler

verilen mimari tasarım problemine ilişkin fikirler oluşturur; fikirlerini ve üretimlerini kritikler

alarak geliştirirler. Dersler, sınıf içi uygulamalar ve kritikler şeklinde yapılacaktır. Öğrencilerin

çalışmaları öğretim üyeleri tarafından eleştirilerek yönlendirilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRJ Proje
2 BNS Başarı Notu PRJ*1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dönem boyunca ön çalışmaları ve ara teslimleri olan bir proje (%100) yapılacaktır. Sınıf içi çalışmalar (ödevler, atölyeler, çalıştaylar, quizler vb.), ara teslimler (ödev teslimi, arajüri teslimi, ön jüri teslimi vb.), derse katılım (tasarım güncesi vb.), final proje ve jürisi notlandırılacaktır.

Stüdyo çalışmalar (ÖK1, ÖK2, ÖK3, ÖK4, ÖK5)
Ödevler (ÖK1, ÖK2, ÖK3)
Ara jüri / teslimler (ÖK1, ÖK2, ÖK4, ÖK5)
Final Jüri (ÖK1, ÖK2, ÖK3, ÖK4, ÖK5)
Derse aktif katılım (ÖK1, ÖK2, ÖK3, ÖK4, ÖK5)
Tasarım güncesi (ÖK1, ÖK2, ÖK3, ÖK4, ÖK5)

1. Stüdyo Çalışmaları: Öğretim üyesi tarafından bireysel ya da grup çalışması şeklinde istenebilir. Bu nedenle, öğrencinin stüdyoda harcadığı emek ve zamanın kalitesine bağlı olan `derse aktif katılım önemlidir. Bu çalışmalar, verilen kritikler çerçevesinde belli bir tutarlılıkta mimari çözümler üretebilme becerisine ve stüdyoda olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için sağlananı katkıya bağlı olarak, Öğrenim Kazanımları (ÖK1, ÖK2, ÖK3, ÖK4, ÖK5) üzerinden değerlendirilir.
2. Ödevler: Öğretim üyesi tarafından bireysel ya da grup çalışması şeklinde istenebilir. Her grup üyesinin grup çalışmasına yaklaşık olarak eşit katkı sağlamasını garantilemek grubun sorumluluğundadır. Grup halinde ve bireysel olarak yapılacak teslimler, Öğrenim Kazanımları (ÖK1, ÖK2, ÖK3) üzerinden değerlendirilir.
3. Ara jüri / teslimler: Tasarım sürecinin önemli aşamalarındandır. Teslimler, verilen konuyu anlama, mimari probleme ilişkin analiz ve yorum yapabilme, mimari tasarım problemine ilişkin anafikri farklı temsil ortam ve teknikleriyle ifade edebilme yetkinliklerine bağlı olarak, Öğrenim Kazanımları (ÖK1, ÖK2, ÖK4, ÖK5) üzerinden değerlendirilir.
4. Final Jüri: Mimari problemi anlama, analiz ve yorum yapabilme, belli bir tutarlılıkta mimari çözümler üretebilme, mimari tasarımı farklı temsil ortam ve teknikleriyle ifade edebilme yetkinliklerine bağlı olarak, Öğrenim Kazanımları (ÖK1, ÖK2, ÖK3, ÖK4, ÖK5) üzerinden değerlendirilir.
5. Derse aktif katılım: Tasarım süreci değerlendirmelerin önemli bir parçasını oluşturmaktadır. Öğrencinin derse katılım süreci, (i) yoklamadansa derslere aktif katılım durumuna, (ii) öğrencinin stüdyoda harcadığı emek ve zamanın kalitesine, (iii) oluşturduğu fikirlerine verilen kritikler çerçevesinde belli bir tutarlılıkta mimari çözümler üretebilme becerisine ve (iv) stüdyoda olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için sağladığı katkıya bağlı olacaktır. Öğrenim Kazanımları (ÖK1, ÖK2, ÖK3, ÖK4, ÖK5) üzerinden değerlendirilir.
6. Tasarım güncesi: İstenen format ve teknikle hazırlanabilir. Bu güncenin tüm dönemin stüdyo sürecini gösteren; tasarım sürecinin aşamalarını aktaran; bunun yanı sıra mimarlık, tasarım, sanat vb. konulardaki düşünsel çabayı kaydeden eskizler, araştırma notları, fotoğraflar, çizimler vb. içermesi beklenmektedir. Dönem sonunda tasarım güncesi de teslim edilecektir. Öğrenim Kazanımları (ÖK1, ÖK2, ÖK3, ÖK4, ÖK5) üzerinden değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

· Derse devamlılık şarttır ve stüdyo sürecine aktif katılım önemlidir. Yoklama, stüdyo

sürecine katılım ve çalışmalar üzerinden değerlendirilecektir.

· Her derse gerekli malzeme, araç ve gereçlerin getirilmesi gereklidir.

· Geç teslimler, farklı değerlendirmeye tabi tutulacaktır.

· Her türlü intihal girişimi fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gokcecicek.savasir@deu.edu.tr, 0 232 3018484

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders dönemi başında açıklanacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 4 48
Uygulama 12 4 48
Alan çalışması 1 8 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 6 72
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 6 6
Proje Final Sunumu 1 16 16
Vize Sınavı 1 8 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 236

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155
ÖK.25
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.54