DERS ADI

: MİMARİ TASARIM I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 2111 MİMARİ TASARIM I ZORUNLU 4 4 0 9

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. DENİZ BALIK

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı özel yaşam alanı, özel-kamusal ilişki(ler) zinciri, bu ilişkiler zincirinin mekansal karşılıkları ve mimari tektonik kavramlarını algılamak-yorumlamak; bu kapsamda ağırlıklı olarak özel yaşam alanı teması çerçevesinde eğim/kot ilişkilerini gözeterek kurgulanan bir ya da birden çok tasarım projesi çözümlemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   'Kullanıcı'nın temel özel mekan deneyimlerini tanımlayarak 'özel mekan' ile 'kamusal mekandaki' farklı davranış biçimlerini tarif edebilme.
2   Özel yaşam mekanı gereksinimlerinin mekansal karşılıklarını tespit edebilme.
3   Verilen bir özel yaşam alanına ilişkin tasarım sorunu üzerine çevre ve program analizleri ile veri oluşturabilme ve oluşturduğu verileri analiz ederek tasarım önceliklerini belirleyebilme.
4   Belirlediği tasarım önceliklerini belirgin bir mimari ana fikir üzerine odaklayabilme ve mimari çözümler üretebilme.
5   Ürettiği mimari çözüm öneri(ler)ini mekan organizasyonu ve mimari mekan bileşenlerini göz önüne alarak fikir-dil bütünlüğü içinde çeşitli temsil araçları kullanarak mimari sunumlarında bütünleştirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MİM 1112 - MİMARİ TASARIMA GİRİŞ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Konuların tanıtımı ve dersin amaçlarının belirlenmesi. Stüdyo programının duyurulması
2 Tasarım egzersizi-sınıf çalışmaları
3 Tasarım egzersizi-sınıf çalışmaları
4 Seminer sunuşları
5 Ana Tasarım Egzersizi - Arazi Çalışması Çevre- Program Analizleri
6 Bireysel kritikler
7 Bireysel kritikler
8 Bireysel kritikler
9 Ara jüri
10 Bireysel kritikler
11 Bireysel kritikler
12 Bireysel kritikler
13 Bireysel kritikler
14 Çizim-proje sunuş hazırlıkları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Her dönem çalışılan konuyla ilişkili olarak öğretim üyeleri tarafından verilecek olan eğitim materyalleri ve çalışma kağıtlarıdır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenim süreci Proje/Problem Tabanlı Öğrenme üzerinden gelişir. Öğrenciler onlara yönlendirilen mekansal problem/sorulara yanıtlar geliştirir ve kritikler/eleştiriler alarak ilerlerler. Sınıf içi uygulamalar (kritikler) ile; arada ve finalde yapılan jüriler sayesinde öğrenim süreci gözlemlenir ve kayıtlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRJ Proje
2 BNS Başarı Notu PRJ*1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Stüdyo kapsamında süreç ve sonuç üzerinden bütüncül bir değerlendirme yapılarak başarı notu %100 Proje olarak tanımlanır.

Değerlendirme Kriteri

Final jürisi: ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

- Her derse gerekli malzeme, ve donanım ile katılmak gerekmektedir
- Derslere devamlılık ve öğrencinin süreçteki katılımını/gelişimini izleyebilmek esastır.
- Stüdyo işleyişi süreç ve sonuç üretimlerini gözetmektedir.
- Süreç kısa tasarım egzersizleri, araştırma ve sunum faaliyetlerini de içerebilmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 4 48
Uygulama 12 4 48
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 6 72
Ödev Hazırlama 1 8 8
Tasarım Projesi 1 32 32
Proje Final Sunumu 1 12 12
Proje Ödevi 1 8 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 228

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.135
ÖK.24
ÖK.3453
ÖK.455
ÖK.5452