DERS ADI

: MİMARİ TASARIM V

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 4111 MİMARİ TASARIM V ZORUNLU 4 4 0 9

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. EBRU GÜLLER

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarım problemini arazi ve yakın çevresinden kentsel, bölgesel, küresel ölçeğe varacak şekilde karmaşık ilişkiler çerçevesinde analiz edebilme
2   Kente, çevreye ve topluma karşı sorumluluk ve eleştirel duruş taşıyan bir bakış açısıyla tasarım fikirleri geliştirebilme
3   Kamusal pratikleri kavrayan, büyük ölçekli ve karmaşık ilişkilere sahip bir program için, yenilikçi ve yaratıcı mimari çözümleri üretebilme
4   Mimari çözüm önerilerini mekânsal, yapısal ve teknik donanımlar açısından geliştirerek sunabilme
5   Tasarım sürecine disiplinlerarası bilgileri entegre ederek proje sürecini özerk yönetebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MİM 3112 - MİMARİ TASARIM IV

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Kapsam, İçerik, Amaç ve Yöntemi Üzerine Genel Tanıtım; Konu ve Programa İlişkin Bilgilendirme / Kavram, Arazi, Programa Dair Ortak Tartışma
2 Konsept Jüri
3 Konsept Jüri
4 Konsept Jüri
5 Avan Proje (1/500) - Jüri Kritiği
6 Avan Proje (1/500) - Jüri Kritiği
7 Avan Proje (1/500) - Jüri Kritiği
8 Avan Proje (1/500) - Jüri Kritiği
9 Ara Jüri (1/500)
10 Detaylandırılmış Proje (1/200) - Jüri Kritiği
11 Detaylandırılmış Proje (1/200) - Jüri Kritiği
12 Detaylandırılmış Proje (1/200) - Jüri Kritiği
13 Detaylandırılmış Proje (1/200) - Jüri Kritiği
14 Detaylandırılmış Proje (1/200) - Jüri Kritiği
15 Çizim Haftası / Sunum Teknikleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenim süreci proje/problem tabanlı öğrenme üzerinden gelişir
Öğrenciler kendilerine yönlendirilen mekânsal problemlere/sorulara yanıtlar geliştirir ve kritikler jüri yöntemiyle ilerler
Öğrencinin ders sürecinde yaptığı çalışmalar ve aldığı kritiklere bağlı geliştirmeler, konsept jüri, ara jüri ve final jüri ile gözlenerek kayıt altına alınır

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRJ Proje
2 BNS Başarı Notu PRJ*1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Proje süreci boyunca yapılması beklenen tüm çalışmalar, jüri süreçleri ile ilişkili olarak değerlendirilmektedir. Değerlendirme kriterlerinde esas ağırlık, dönem boyunca öğrencinin dersin amaçlarına ulaşma ve öğrenme çıktılarını edinme yeterliliğindedir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 4 48
Uygulama 12 4 48
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 3 10 30
Proje Hazırlama 3 12 36
Sunum Hazırlama 3 7 21
Alan/saha çalışması 2 6 12
Proje Final Sunumu 1 20 20
Proje Ödevi 1 12 12
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 227

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.13534
ÖK.2545
ÖK.354
ÖK.4553
ÖK.55