DERS ADI

: İÇ MEKANIN TEMEL BİLEŞENLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 2904 İÇ MEKANIN TEMEL BİLEŞENLERİ ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. FERHAT HACIALİBEYOĞLU

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

İç mekânın temel bileşenlerini; ölçek, malzeme, ışık, renk, doku öğelerine ayrıştırarak tanıtmak-aktarmak ve öğrencinin bu bileşenleri kavrayarak hedeflenen bir iç mekân kurgusunu tasarlarken kullanmalarını ve etkin ifade teknikleri çerçevesinde sunmalarını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İç mekânın temel bileşenlerini ölçek, malzeme, ışık, renk, doku üzerinden anlama
2   İç mekânın temel bileşenlerinin niteliksel ve niceliksel farklarının etkilerini değerlendirebilme
3   Bir tasarım probleminde hedeflenen bir mekânsal etkiyi iç mekânın temel bileşenlerini etkin kullanarak oluşturabilme
4   Tasarladığı mekânın mimari/mekânsal etkisini farklı iletişim tekniklerini kullanarak etkili sunabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İç Mekânın Temel Bileşenleri- Genel Giriş
2 Uygulama
3 İç Mekân ve Ölçek kavramı- Tasarım görevi
4 Tasarım projesi kritikler
5 Tasarım projesi kritikler
6 İç Mekân ve `Renk' ve kavramı- Tasarım görevi
7 Tasarım projesi kritikler
8 Tasarım projesi kritikler
9 İç Mekân ve 'Malzeme' - 'Doku' kavramı- Tasarım görevi
10 Tasarım projesi kritikler
11 Tasarım projesi kritikler
12 İç Mekan ve `Işık' kavramı - Tasarım görevi
13 Tasarım projesi kritikler
14 Tasarım projesi kritikler
15 Final Teslim

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Lesson for the students in Architecture,Herman Hertzberg,1991
- Experiencing Architecture, Steen Eiler Rasmussen,1964
- Yaşanan Mimari, Steen Eiler Rasmussen, Ömer Erduran,1994
- Analysing Architecture,Simon Unwin,2009
- The Eyes of the Skin ,Juhani Pallasmaa,1996
- ABC of architecture, James F. O'Gorman,1998
- Thinking architecture,Peter Zumthor,1999
- Architecture ,Andrew Ballantyne,2002
- 101 things I learned in architecture school, Matthew Frederick,2007
- What Is Architecture , Paul Shepheard,1994
- Proportion,Richard Padovan,2002
- Dynamic Daylighting Architecture,Helmut Köster,2004
- Body, memory, and architecture,Kent C. Bloomer, Charles,1977
- Questions of perception,Steven Holl, Juhani Pallasmaa, 2006

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İç mekânın bileşenlerine dair bilgi ve kuramsal içerik eğitmenler tarafından hazırlanan sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla aktarılır. Öğrenciler bu bilgileri kullanarak çalışmalar/sunumlar hazırlarlar. Ayrıca yine bu bilgileri irdeleyerek analiz edecekleri ve çizim, maket, prototipler ile uygulayacakları tasarım görevleri verilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 PRO Proje
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.70 + PRO * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders İçi Ödevler ve Uygulamalar (ÖK 1, ÖK 2, ÖK 3)
Dönem sonu Final Proje Teslimi (ÖK 4)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

* Her derse gerekli malzeme, araç ve gereçlerin getirilmesi gereklidir.
* Derslere devamlılık şarttır.
* Öğrencinin sınıf içi uygulamalar aracılığıyla derse aktif katılımı şarttır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr. Ferhat Hacıalibeyoğlu
f.hacialibeyoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 27 27
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.353
ÖK.45