DERS ADI

: ANTİK ÇAĞDAN SANAYİ DEVRİMİNE MİMARLIK TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 1812 ANTİK ÇAĞDAN SANAYİ DEVRİMİNE MİMARLIK TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. HALİL İBRAHİM ALPASLAN

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Mimarlık Tarihine Giriş dersinin devamı olan bu ders, Antik Yunan mimarlığından başlayarak mimarlık tarihindeki başlıca gelişmeleri ve karakteristik dönemleri toplumsal, ekonomik ve coğrafi arkaplanları, kurumları, yerleşme biçimleri, yapı tipleri ve yapım teknikleri bağlamında anahatlarıyla tanıtmayı amaçlıyor. Dersin kapsadığı kronolojik dönem Antik dönemden Sanayi Devrimi ne kadardır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mimarlığın tarihsel anlamını kavrama,
2   Mimarlık tarihi kavramlarına ve terminolojisine ilişkin kuramsal bir altyapı kazanma,
3   Mimarlık tarihindeki karakteristik dönemleri anahatlarıyla tanıma,
4   Tarihsel çevreyi farklı boyutlarıyla irdeleme ve değerlendirme,
5   Antik dönemden Sanayi Devrimi ne kadar mimarlık tarihindeki başlıca gelişmeleri anlama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin konusu, kapsamı, işleyişi üzerine bilgilendirme
2 Roma Uygarlığı ve Mimarlığı
3 Roma Uygarlığı ve Mimarlığı
4 Roma Uygarlığı ve Mimarlığı
5 Erken Hıristiyanlık Dönemi ve Mimarlığı
6 Erken Hıristiyanlık Dönemi ve Mimarlığı
7 Arasınav
8 Doğu Roma Uygarlığı ve Mimarlığı
9 Doğu Roma Uygarlığı ve Mimarlığı
10 Romanesk Dönemde Mimarlık
11 Gotik Dönemde Mimarlık
12 Rönesans ve Mimarlığı
13 Rönesans ve Mimarlığı
14 Barok Mimari
15 Barok Mimari

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kitap
Gombrich, E. H. Sanatın Öyküsü, Remzi, 1999.
Panofsky, E. Gotik Mimarlık ve Skolastik Felsefe, Kabalcı, 1991.
Roth, L. Mimarlığın Öyküsü: Öğeleri, Tarihi ve Anlamı, Kabalcı, 2000.
Thorpe, M. Roma Mimarlığı, Homer, 2002.

Internet Sitesi
Halil İbrahim Alpaslan kişisel sitesi: www.arkeogezi.com

Podcast / Youtube
H. İbrahim Alpaslan kişisel youtube kanalı
Kültür Tarihi Sohbetleri youtube kanalı
Prof. Dr. Ata Özdemirci, Uygarlık Tarihi ders serisi
Prof. Dr. Diana E. E. Kleiner Roma Mimarlığı ders serisi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders yansıtılan görseller eşliğinde anlatımlar ve sınıf içi tartışmalar şeklinde işlenmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasınav
2 YYS Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS Başarı Notu AS * 0.50 + YYS * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu AS * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav (%50) : ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5
Final Sınavı (% 50) : ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin anlatılan konuları pasif olarak dinlemesinin yanısıra aktif olarak derse katılmaları, soru ve yorumlarla iletişimi zenginleştirmeleri amaçlanmaktadır. Dersin giriş-çıkış saatlerine uymak, derste sınıf düzenini bozacak eylemlerde bulunmamak dersin genel kurallarıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ibrahim.alpaslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 15:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 4 1 4
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.13553
ÖK.23553
ÖK.33553
ÖK.43553
ÖK.53553