Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Mimarlık |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. TUTKU DİDEM ALTUN |
Dersi Alan Birimler |
Mimarlık |
Dersin Amacı |
Bu ders, mimari mekanın kuruluşuna dair ögeleri ve birbirleriyle etkileşimlerini, yapısal ölçekte kentsel bağlam içinde yer alma ve yerle kurduğu ilişkilere ve ana fikrin nasıl kurulduğuna varacak şekilde, işlevsel/mekânsal/kütlesel organizasyonun nasıl gerçekleştiğini, örneklerin analizi yoluyla öğretmeyi amaçlar. Temel hedef öğrencinin buradan edineceği kazanımlarla mimari tasarım sürecinde bağlama bakma biçimi geliştirme, alana özgü yaratıcı fikir kurabilme, yapı ölçeğinde ise mekânsal unsurları bir araya getirebilme becerisine katkı vermektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
duyurulacaktır |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders bağlamında, mekânsal örüntünün form, kütle, strüktür, dolaşım, eylem, vb. farklı parçaları, yapı ölçeğinde farklı dönem ve yaklaşıma sahip örnekler ve uygulamalar ışığında incelenir. Öğrencinin parçadan bütüne giden bir yaklaşımla, mekanın nasıl organize edildiğini plan/kesit/kütle düzlemlerinde kavramasına yönelik egzersizler çerçevesinde kurgulanmıştır. Ders grup çalışması ile yürütülecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yarıyıl içi çalışmaları bütünü, verilen sınıf içi uygulamaların oransal olarak dağıtılmış ortalamasından oluşmaktadır. |
Değerlendirme Kriteri |
Yarıyıl içi uygulamaları (%60) + Ara Sınav (%20) + Final Sınavı (%20) |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
duyurulacaktır |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Prof.Dr.T.Didem Altun |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
duyurulacaktır |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|