DERS ADI

: TEMEL TASARIM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 1111 TEMEL TASARIM ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. İNCİ UZUN

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Tasarımın temel kavram ve ilkelerinin tanıtılması, temel tasarıma yönelik üç boyutlu soyut düşünme mantığının geliştirilmesi, iki ve üç boyutlu mekânsal kompozisyonların oluşturulmasında temel tasarım becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   ÖÇ1: Mekâna ilişkin temel kavramları ve temel tasarım ilkelerini algılayabilme.
2   ÖÇ2: Mekâna ve temel tasarıma yönelik kavramları farklı temsil ortamlarında (sözel, görsel ve dijital etkileşimli ortamlarda) kullanabilm
3   ÖÇ3: Temel tasarım ilkelerini 2 ve 3 boyutlu tasarım problemlerine uyarlayabilme.
4   ÖÇ4: Tasarım çözümlerinde geometri, malzeme, strüktür ve form ilişkilerini kurabilme.
5   ÖÇ5: Süreç içinde geliştirilen tasarım önerilerini farklı temsil ortamlarında (sözel, görsel, dijital olarak) sunabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Tanışma, konuların ve sürecin aktarılması
2 2. Tasarım nedir Tasarım İlkeleri, Araçları ve Temel Tasarım Elemanları
3 3. Ödev 1: Noktasal ve çizgisel elemanlarla çalışma
4 4. Sınıf içi çalışmalar
5 5. Sınıf içi çalışmalar
6 6. Ödev 2: Çizgisel ve yüzeysel elemanlarla çalışma
7 7. Sınıf içi çalışmalar
8 8. Sınıf içi çalışmalar
9 9. Sınıf içi çalışmalar
10 10. Ödev 3: Nokta-çizgi-yüzey ile temel geometrik form kurma, hacim oluşturma
11 11. Sınıf içi çalışmalar
12 12. Sınıf içi çalışmalar
13 13. Sınıf içi çalışmalar
14 14. Sınıf içi çalışmalar
15 15. Dönem değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Referanslar:

Ana Kaynak: yok

Yardımcı kaynaklar:
Altun.D, Uzun.İ.(edt) (2012) "Noktadan Mekana:Dokuz Eylül Üniversitesi Mimari Tasarım Birinci Sınıf İşler-Çalışmalar" Noktadan Mekana 1, İstanbul, Yalın Yayıncılık.
Arıtan.Ö, Taşçı.B, Güller.E, Özdemir.N (edt) (2018) "Noktadan Mekana 2: Dokuz Eylül Üniversitesi Mimari Tasarım Birinci Sınıf İşler-Çalışmalar", Noktadan Mekana 2, İstanbul, Yalın Yayıncılık.
Khan Academy, Udemy v.b. online eğitim platformları
Ching, Francis.(2004), "Mimarlık-Biçim Mekan ve Düzen", Yem Yayınları, 2002 ,İstanbul.

Referanslar: Yok
Diğer ders materyalleri: Gerektikçe duyurulacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu ile ilgili öğrenciler ve öğretim üyeleri tarafından temaya giriş niteliğinde sunum ve tartışmalar gerçekleştirilecektir. Öğrenciler iki ve üç boyutlu (çizim+maket) mimari tasarım egzersizlerini kritikler eşliğinde gerçekleştirecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIC Dönemiçi Uygulama
2 BNS Başarı Notu YIC *1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dönem İçi Uygulamalar: % 100 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Öğrenciler yarıyıl boyunca kendilerine verilen ödev ve çalışmaları belirtilen tarihlerde, duyurulan yönergelere göre ve zamanında teslim etmekle yükümlüdürler. Derse katılım ve tasarım sürecinin belgelenmesi zorunludur.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her dersin uygulaması için duyurulan malzeme ve ekipmanların öğrenciler tarafından hazır edilmesi gerekmektedir. Derse katılım ve yönergelerin izlenmesi, performans değerlendirmesi kapsamında önemlidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. İnci UZUN

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Uygulama 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.4444
ÖK.555