DERS ADI

: KÜLTÜRLERARASILIK VE AKDENİZ EVLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 3726 KÜLTÜRLERARASILIK VE AKDENİZ EVLERİ SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ESTER ETİ AKYÜZ LEVİ

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Geleceğin mimarlarına yaşadıkları coğrafya olarak, Akdeniz Evleri hakkında bilgi edindirmek ve söz konusu tarihi evlerde görülen mimari benzeşimler üzerinde düşünme ve tartışma yaratmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Akdeniz ülkelerinin mimari dili üzerine tartışabilme.
2   Akdeniz evlerindeki mimari benzeşimleri belirtebilme.
3   Ege ve Akdeniz Bölgesi konutlarını Akdeniz Ülkelerindeki örneklerle karşılaştırabilme.
4   Akdeniz Ülkeleri evlerini karşılaştırabilme.
5   Akdeniz Ülkeleri evlerini analiz edebilme.
6   Akdeniz Ülkeleri evlerini örneklerle açıklayabilme.
7   Akdeniz Ülkeleri evlerini yorumlayabilme.
8   Akdeniz Evlerine ilişkin bir araştırmayı güncel teknolojiden de yararlanarak görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, Dersin amaç, içerik ve işleniş yönteminin tanıtılması Anlatım yöntemi Soru-cevap yöntemi
2 Ege ve Akdeniz'in coğrafi tanımı Anlatım yöntemi Uygulama- Bireysel öğretim ve tartışma yöntemi
3 Akdeniz Ülkelerinin genel tanıtımı Ödev konularının verilmesi. Anlatım yöntemi Uygulama- Bireysel öğretim ve tartışma yöntemi
4 Akdeniz Ülkeleri ve mimari dil Anlatım yöntemi Uygulama- Bireysel öğretim ve tartışma yöntemi
5 Yunanistan, İtalya ve Adalar Evleri Anlatım yöntemi Uygulama- Bireysel öğretim ve tartışma yöntemi
6 Bosna-Hersek, Sırbistan, Arnavutluk Evleri Anlatım yöntemi Uygulama- Bireysel öğretim ve tartışma yöntemi
7 İspanya ve Fransa Evleri Anlatım yöntemi Uygulama- Bireysel öğretim ve tartışma yöntemi
8 Ara sınav
9 Suriye, Lübnan, İsrail, Libya Evleri Anlatım yöntemi Uygulama- Bireysel öğretim ve tartışma yöntemi
10 Mısır, Fas, Cezayir, Tunus Evleri Anlatım yöntemi Uygulama- Bireysel öğretim ve tartışma yöntemi
11 Akdeniz Evlerinde mimari benzeşimler Ege ve Akdeniz Bölgesi konutlarının Akdeniz Ülkelerindeki örneklerle karşılaştırmalı değerlendirmesi. Anlatım yöntemi Uygulama- Bireysel öğretim ve tartışma yöntemi
12 Öğrenci sunumları Ödevlerin toplanması Sunum, tartışma ve soru-cevap yöntemi
13 Öğrenci sunumları Sunum, tartışma ve soru-cevap yöntemi
14 Öğrenci sunumları Sunum, tartışma ve soru-cevap yöntemi
15 Genel değerlendirme Sunum, tartışma ve soru-cevap yöntemi Anlatım yöntemi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- BOSTAN, İdris, Adriyatik'te Korsanlık, Osmanlılar, Uskoklar, Venedikliler 1575- 1620, İstanbul, Timaş Yayınları, 2009.

- CURREY, E. Hamilton, Akdeniz'in Büyük Korsanları, İstanbul, İstiklal Kitabevi, 2007.

- PETRUCCIOLI, Attilio, Bellek Yitiminin Ardından, Çev.: B. Kütükçüoğlu, İstanbul, YEM Kitabevi, 2008.

- TABAK, Faruk, Solan Akdeniz (1550-1870) Coğrafi-Tarihsel Bir Yaklaşım, Çev.: N. Elhüseyni, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları, 2010.

- Taç, Egemimarlık, Mimarlık, Yapı, Vakıflar dergilerinden çeşitli makaleler.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilerin derse aktif katılımı beklenmektedir.
*Literatür araştırması ve arşiv araştırması
-Sözlü ve görsel sunumlarla aktarım.
-Sınıf içi tartışma ortamı ile ortaya atılan fikirlerin geliştirilmesi, yorumlamalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasinav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DK DerseKatılım
4 YYS Yarıyılsonu
5 BNS Başarı Notu AS * 0.20 + ODV * 0.25 + DK * 0.05 + YYS * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu AS * 0.20 + ODV * 0.25 + DK * 0.05 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri


Ara Sınav :%20 (ÖÇ1,ÖÇ2,ÖÇ7)
Ödev/Sunum :%25 (ÖÇ1, ÖÇ6, ÖÇ8)
Final Sınavı :%50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5, ÖÇ6, ÖÇ7,ÖÇ8)
Derslere Katılım :%5 (ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5, ÖÇ6, ÖÇ7,ÖÇ8)


Öğrenme çıktılarının bilgi boyutu (ÖÇ2), ara sınav ve final sınavı; kavrama boyutu (ÖÇ1) ara sınav, final sınavı ve ödev; uygulama boyutu (ÖÇ6, ÖÇ8), final sınavı, ödev ve derse katılım; analiz boyutu (ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5) , final sınavı ve derse katılım; değerlendirme boyutu (ÖÇ7), ara sınav, final sınavı ve derse katılım ile ölçülmektedir.
Derse katılıma ilişkin değerlendirme, öğrencinin devamı, ders esnasında tartışma ortamına aktif katılımı ve bu bağlamdaki niteliksel katkısı ile belirlenecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

eti.akyuz@gmail.com; eti.levi@deu.edu.tr
0090 232 301 84 60 - 05554128310

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi: 10.10 - 10.55

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 2 22
Öğrenci sunumları 3 2 6
Teknik gezi 0 0 0
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Bireysel Ödev Hazırlama 1 10 10
Grup ödevi hazırlama 0 0 0
Sunum hazırlama 1 6 6
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 1 14
Vize Sınavı 1 1 1
Diğer Kısa Sınav 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1355
ÖK.235
ÖK.3355
ÖK.435
ÖK.5355
ÖK.655
ÖK.7355
ÖK.835