DERS ADI

: HİDROJEOLOJİK SİSTEMDE SULAK ALANLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
JEO 4295 HİDROJEOLOJİK SİSTEMDE SULAK ALANLAR SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Jeoloji Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ADİLE MELİS SOMAY ALTAŞ

Dersi Alan Birimler

Jeoloji Mühendisliği

Dersin Amacı

Hidrolojik sistemde büyük öneme sahip sulak alanların; tanıtılması, öneminin vurgulanması, hidrojeolojik ve hidrojeokimyasal açıdan değerlendirilip tanımlanması, karşılaşılan temel çevresel sorunlar ışığında ulusal ve uluslar arası mevzuatların öğretilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hidrolojik sistemleri tanımlayabilme (Bilgi)
2   Sulak alanları hidrolojik sistemde, hidrojeolojik ve hidrojeokimyasal olarak yorumlayabilme (Kavrama)
3   Sulak alanların zemin/toprak özelliklerinden ve hidrojeokimyadan yararlanıp haritalama yapabilme (Uygulama)
4   Sulak alanlarda karşılaşılan çevresel sorunları yeraltı-yüzey suyu etkileşiminde irdeleyebilme (Çözümleme)
5   Mevcut mevzuatlar ile sulak alan planlaması oluşturabilme (Yaratma)

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sulak alan nedir Ramsar Sözleşmesi ve Avrupa Su Direktifi Çerçevesinde sulak alanlar
2 Sulak alanların sınıflandırılması, tanımlama yöntemleri ve temel sorunları
3 Delta ortamlarının oluşumu ve jeolojisi
4 Sulak alanların zeminleri/toprağı
5 Sulak alanların hidrojeolojisi, sulak alanlarda yeraltı su tablası çizimi ve yorumlaması
6 Sulak alanlarda yeraltı suyunun beslenme ve boşalım dinamikleri-I
7 Sulak alanlarda yeraltı suyunun beslenme ve boşalım dinamikleri-II
8 Sulak alanların hidrojeokimyası
9 Kıyı sulak alanlarında deniz suyu girişimi ve tuzlanma sorunu
10 Majör-minör iyon dağılım haritalaması, yorumlaması ve sulak alan envanteri
11 Türkiye'de ki sulak alanların hidrojeolojik özellikleri
12 Türkiye'de ki sulak alanların hidrojeolojik özellikleri
13 Türkiye'deki sulak alanların hidrojeokimyasal özellikleri
14 Türkiye sulak alan yönetmeliği ve sulak alan yönetim planı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Sulak Alanlar(2013) TC Orman ve Su İşleri Bakanlığı.
Yardımcı kaynaklar: Türkiye de Sulak Alanlar(2013) TC Orman ve Su İşleri Bakanlığı.
Wetlands(2000) Mitsch WJ, James G, Gosselink JG, John Wiley & Sons
Publications.
Referanslar: www.turkiyesulakalanlari.com ; www.ramsar.org

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sözlü ve görsel araçları kullanarak bilginin sunumu ve ödev

Değerlendirme Yöntemleri

İLAN EDİLECEKTİR


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev vermeyen öğrenci Final sınavına giremez.

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav, Final ve/veya Bütünleme: ÖÇ1+ÖÇ2+ÖÇ5 (%80)
Ödev: ÖÇ3 + ÖÇ4 (%20)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. A. Melis Somay-Altaş

melis.somay@deu.edu.tr 3017337

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 10:30-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.154
ÖK.2545
ÖK.35534
ÖK.44355
ÖK.5454