Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İnşaat Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. KAMİLE TOSUN FELEKOĞLU |
Dersi Alan Birimler |
İnşaat Mühendisliği (İ.Ö) |
Dersin Amacı |
Günümüzde, artan çevre kirliliğinin engellenmesi ve enerji kaynaklarının korunumunun sağlanabilmesi amacıyla, yapıların inşa sürecinde de sürdürülebilirlik kavramı önem kazanmıştır. Yapı malzemelerinin, yeterli mekanik performansa sahip olmasının yanında özellikle çevre ve insan sağlığına zarar vermeyen, gerekli sürdürülebilirlik kriterlerini karşılayabilen malzemeler olması beklenmektedir. Bu kapsamda, üretim ve kullanım aşamalarında enerji tüketimini en az düzeye indirgeyen, hammadde üretimi, işlenmesi, kullanılması, bakım ve onarım aşamalarında ortaya çıkabilecek atıkların çevre ve insan sağlığına yönelik zararlı etkisi olmayan yapı malzemeleri üzerinde durulacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Jamal M.Khatip, Sustainability of construction materials, 2016, Woodhead publishing. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders kitabı (kaynaklar bölümünde verilmiştir.) |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ 1-5: Ara sınav ve Final sınavı ile değerlendirilmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ders işleyişi ile ilgili kurallar dönem içinde duyurulacaktır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Prof.Dr. Kamile Tosun Felekoğlu : kamile.tosun@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dönemin ders programı oluşturulduğunda öğretim üyesi tarafından ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|