DERS ADI

: YENİ ÜRÜN VE İŞ GELİŞTİRME YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
END 4723 YENİ ÜRÜN VE İŞ GELİŞTİRME YÖNETİMİ ZORUNLU 4 0 0 5

Dersi Veren Birim

Endüstri Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. BURCU FELEKOĞLU

Dersi Alan Birimler

Endüstri Mühendisliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere ürün ve iş geliştirmenin teorisi ve pratiği ile ilgili pazar fizibilitesi (ihtiyaçlar neler, müşteriler ürünü istiyor mu), teknik fizibilite (mühendislik tasarımı, prototip üretimi, ve ana üretim nasıl yapılacak), ve finansal fizibiliteyi (ne kadar harcama gerekli, ne kadar kazanç sağlanacak) kapsayan sağlam bir temel oluşturmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yeni bir ürün geliştirmek için gerekli adımları ve ürün geliştirme sürecinin kritik unsurlarını tanımlayabilme
2   Pazar ihtiyaçlarını yeni ürün fikirlerine çevirme, bu fikirleri değerlendirme ve seçilen ürün fikrini geliştirme
3   Geliştirilen ürün fikrini test edebilme, üretim ve lansman planını geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, iş dünyasında yeni ürün yönetimi
2 Ürün geliştirme süreçleri ve organizasyonları
3 Stratejik ve iş planlama süreçleri
4 Fırsat belirleme ve ürün planlama
5 Müşteri ihtiyaçlarını ve ürün özelliklerini belirleme
6 Alternatif ürün konseptlerinin geliştirilmesi
7 Ürün konseptinin seçilmesi
8 Ürün konseptinin test edilmesi
9 Ürünün mimarisi ve endüstriyel tasarımı
10 Prototip oluşturma ve nihai tasarım
11 Ürün kullanım testi ve lansman yönetimi
12 Üretim süreçlerinin araştırılması ve üretim planının geliştirilmesi
13 Ürün geliştirmenin ekonomisi
14 Fikri mülkiyet hakları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Ulrich, K.T. and Eppinger, S.D., Product Design and Development, 4th ed, McGraw- Hill/Irwin, 2007
Yardımcı kaynaklar:
Crawford, C.M. and Di Benedetto, C.A. (2005). New Products Management. Boston: Irwin/McGraw-Hill.
Steven C. Wheelwright and Kim B. Clark, 1992, Revolutionizing Product Development: Quantum Leaps in Speed, Efficiency, and Quality. The Free Press.
Phaal Robert, Farrukh Clare and Probert David, 2001, Technology Roadmapping: linking technology resources to business objectives, Centre for Technology Management, University of Cambridge
http://www.ifm.eng.cam.ac.uk/ctm/publications/tplan/trm_white_paper.pdf
Wheelwright, S.C. and Clark, K.B. (1995). Leading Product Development. New York: The Free Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Temel öğretme metotları ders anlatımı, proje çalışmaları olacaktır. Öğrenciler gerçekleştirecekleri grup projeleri ile derste öğrendikleri bilgileri uygulama imkanı bulacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 PR Proje
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.20 + PR * 0.40 + FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + PR * 0.40 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Email: burcu.felekoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 127

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1143
ÖK.22454434343
ÖK.32454434