DERS ADI

: TURİZM PLANLAMASI VE GELİŞİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMT 4024 TURİZM PLANLAMASI VE GELİŞİMİ SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

AHMET DEMİRCİ

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere turizmde planlama ve gelişme konularında ayrıntılı bilgi sunulmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ulusal ve bölgesel turizm planlaması konularını anlayabilmek için planlama ve plan oluşturma süreçleri hakkında gerekli bilgi altyapısına sahip olmak.
2   Turizmde plan analizi, plan oluşturma ve izleme alanlarında beceri geliştirebilmek için turizmde planlama ve gelişmeye teorik yaklaşımları ve politikaların ve politika oluşturma sürecinin turizm gelişiminde oynadığı rolü anlayabilmek.
3   Bir turizm planı oluşturabilmek için farklı turizm türleri, farklı turizm kaynakları ve farklı turizm tesisleri için geçerli planlama ilkelerini algılayabilmek.
4   Turizm gelişimi için bir faaliyet stratejisi oluşturabilmek üzere plan uygulamasındaki kurumsal öğeleri anlayabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders Hakkında Bilgilendirme Turizm Planlaması Kavramı
2 Ulusal ve Bölgesel Turizm Planlaması - Süreci
3 Turizm Politikası ve Plan Oluşturma
4 Destinasyon Marka ve Ürün Geliştirme Stratejileri
5 Şehir Turizmi ve Diğer Turizm türlerinde Planlama
6 Turist Çekiciliklerinin Planlaması
7 Gelişme ve Düzenleme Standartları
8 Çevresel ve Sosyo-Ekonomik Faktörler
9 Kurumsal Öğeler ve Planların Uygulanması
10 Öğrenci Sunumları, Tartışmalar ve Örnek Olay Çalışmaları
11 Öğrenci Sunumları, Tartışmalar ve Örnek Olay Çalışmaları
12 Öğrenci Sunumları, Tartışmalar ve Örnek Olay Çalışmaları
13 Öğrenci Sunumları, Tartışmalar ve Örnek Olay Çalışmaları
14 Öğrenci Sunumları, Tartışmalar ve Örnek Olay Çalışmaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Tourism Planning / An Integrated and Sustainable Development Approach, Edward Inskeep, John Wiley & Sons, 1991.
Tourism Planning: Policies, Processes, Relationships by HALL, C.M. 2008, Prentice Hall, Essex, 2nd ed.
Tourism and Regional Development by GIAOUTZI, M and NIJKAMP, P. (ed.), 2006, Ashgate, Burlington.
Tourism Development Revisited: Concepts, Issues and Paradigms by BABU, S.S., MISHRA, S., PARIDA, B.B. (ed.), (2008), Sage Publications, London.
World Tourism Organization (2007), A Practical Guide to Tourism Destination Management, UNWTO, Madrid.
World Tourism Organization (2011), Policy and Practice for Global Tourism, UNWTO, Madrid.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Tartışmalara katılım
3. Ödevler
4. Örnek Olay Analizi
5. Grup projesi
6. Sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARA SINAV
2 PRJ PROJE
3 ODV ÖDEV
4 OLY OLAY İNCELEMESİ
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + PRJ * 0.30 + ODV * 0.15 + OLY * 0.15


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar ders konularının anlaşılması, sentezi ve değerlendirilmesine dayanır.
Sınıf içi tartışmalarına sözlü katılım notlandırılır.

Ödevler turizm planlanlaması ve gelişimi konularını kapsar. Her donem degisebilir. Notlandırma:

Konu eksik ve beklentiyi karşılamıyor ve/veya konu dışı içerikte aktarılıyor (Zayıf, 0%)
Konu ile ilgili bilgilerde çok fazla eksiklik var ve/veya konunun içeriğine yeterince değinilmiyor (Orta, 40%)
Konu ile ilgili yeterince bilgi verilmiş ve/veya kabul edilebilir içerikte hazırlanmış (İyi, 60%)
Konu ilgili başlıklar altında ele alınmış ve mantıksal bir akış içerisinde işlenmiş (Çok iyi, 80%)
Konu eksiksiz bir içerikte hazırlanmış ve tüm değerlendirmeler başarıyla yapılmış (Mükemmel, 100%)

Örnek Olay Analizi turizm planlanlaması ve gelişimi konuları açısından tourizm destinasyonun değerlendirilmesini kapsar. Her donem degisebilir. Notlandırma:

Konu eksik ve beklentiyi karşılamıyor ve/veya konu dışı içerikte aktarılıyor (Zayıf, 0%)
Konu ile ilgili bilgilerde çok fazla eksiklik var ve/veya konunun içeriğine yeterince değinilmiyor (Orta, 40%)
Konu ile ilgili yeterince bilgi verilmiş ve/veya kabul edilebilir içerikte hazırlanmış (İyi, 60%)
Konu ilgili başlıklar altında ele alınmış ve mantıksal bir akış içerisinde işlenmiş (Çok iyi, 80%)
Konu eksiksiz bir içerikte hazırlanmış ve tüm değerlendirmeler başarıyla yapılmış (Mükemmel, 100%)

Proje kriterleri turizm destinasyon analizi (%20), planlaması (%30), ürün geliştirme (%30), ve yönetim (%20) konularını içerir.
Her bir kriter için notlandırma:

Konu projede eksik ve beklentiyi karşılamıyor ve/veya konu dışı içerikte aktarılıyor (Zayıf, 0%)
Konu ile ilgili bilgilerde çok fazla eksiklik var ve/veya konunun içeriğine yeterince değinilmiyor (Orta, 40%)
Konu ile ilgili yeterince bilgi verilmiş ve/veya kabul edilebilir içerikte hazırlanmış (İyi, 60%)
Konu ilgili başlıklar altında ele alınmış ve mantıksal bir akış içerisinde işlenmiş (Çok iyi, 80%)
Konu eksiksiz bir içerikte hazırlanmış ve tüm değerlendirmeler başarıyla yapılmış (Mükemmel, 100%)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Derse ve tartışmalara katılım gereklidir.
4. Derse geç kalınmasından kaçınılmalıdır.
5. Dersler sırasında her türlü elektronik cihaz kapalı tutulmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Ödev Hazırlama 1 7 7
Vize Sınavına Hazırlık 1 11 11
Proje Hazırlama 1 16 16
Alan/saha çalışması 1 7 7
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 109

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.14
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.44