DERS ADI

: KONAKLAMA VE TURİZM PAZARLAMA STRATEJİSİ VE POLİTİKASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMT 3006 KONAKLAMA VE TURİZM PAZARLAMA STRATEJİSİ VE POLİTİKASI ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BURCU SELİN YILMAZ

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği (İngilizce)

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pazarlama stratejisinin temel kavramları olan pazarlama planı, kurumsal kültür, tedarik zinciri, jenerik büyüme stratejileri, SWOT analizi, Porter'ın jenerik stratejileri, misyon belgesi, Pazar araştırması ve çevresel analiz, pazar araştırması süreci, pazar talebi, pazar tahminleri konularını anlamak,
2   Rekabet avantajı yaratacak pazarlama stratejilerini belirleyebilmek,
3   Yerel, ulusal, küresel, uluslararası ve çok-kültürlü çevrelerde pazar bölümlerinin farklı bileşenlerini anlamak ve analiz edebilmek,
4   Hizmet pazarlaması ile ürün pazarlmasını ayırt edebilmek, bu iki alanda pazarlama stratejisi oluşturma ve uygulama süreçlerindeki farklılıkları anlayabilmek
5   Müşteri beklentilerinin müşteri tatmini ve müşteriyi elde tutmadaki rolünü açıklayabilmek
6   Hizmet pazarlamasını çok yönlü biçimde analiz edebilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Strateji, Stratejik Planlama ve Stratejik Yönetim: Giriş
2 Pazarlama Stratejisi ve Stratejik Pazarlama Planı / Pazarlama Bilgisinin Toplanması ve Analizi
3 Müşteriler, Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazarlama ve Konumlandırma
4 Pazarlama Çevresinin Analizi, SWOT Analizi ve TOWS Analizi
5 Pazarlama Karması Stratejileri 1 (Ürün ve Fiyat)
6 Pazarlama Karması Stratejileri 2 (Dağıtım ve Tutundurma)
7 Hizmet Pazarlaması ve Hizmet Pazarlaması Stratejileri
8 Turizmin Özellikleri ve Turizm Pazarlaması Stratejileri
9 Rekabet Avantajı Geliştirme ve Stratejik Odak (Jenerik Stratejiler ve Rekabet Dinamikleri)
10 Porter'ın 5 Güç Modeli, Ansoff Matrisi (Büyüme Stratejileri)
11 Pazarlama Stratejisi Uygulaması ve Kontrol
12 Pazarlama Stratejisi Araçları ve Çerçeveleri
13 Yeni Teknolojilerin Turizm Pazarlama Stratejisine Etkileri
14 Öğrenci Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, ödevler, vaka analizleri, sınıf için tartışmalar, sunumlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV 1 ÖDEV 1
2 ODV 2 ÖDEV 2
3 ODV ÖDEV PROJE
4 SUN SUNUM
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ODV 1 * 0.20 + ODV 2 * 0.20 + ODV * 0.40 + SUN * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Ödevler, ders süresince işlenen konuları kapsayacaktır. Öğrencilerin kavram ve teorilerle ilgili bilgileri iki ödev aracılığıyla ölçülecektir.
2. Ödevler bireysel hazırlanacak olup, detaylı bilgi dönem başında verilecektir.
3. Dönem projeleri grup çalışması olarak hazırlanacak olup, detaylı bilgi dönem başında verilecektir.
4. Sunumlarla ilgili ayrıntılı bilgi dönem başında verilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Grup Ödevi Hazırlama 1 7 7
Rapor hazırlama 1 5 5
Ödev Hazırlama 2 4 8
Uygulama Hazırlık 0 0 0
Proje Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 2 2
Proje Final Sunumu 1 1 1
Vize Sınavı 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 87

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1555
ÖK.255445
ÖK.3545
ÖK.4555
ÖK.55555
ÖK.655