DERS ADI

: TURİZM COĞRAFYASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMT 2004 TURİZM COĞRAFYASI ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. MANOLYA AKSATAN KAPLANSEREN

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin Türkiye turizm sektöründe önemli bir role sahip olan coğrafi ve tarihi yerler hakkında detaylı bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tur düzenleme süreci ve temel tur güzergahlarını belirleyebilmek ve tur programı hazırlayabilmek için Türkiye nin coğrafi bölgelerini, şehirlerini ve turizm açısından önem taşıyan tarihi yerleri bilmek ve listeleyebilmek
2   Turizm talebini iten ve çeken faktörleri açıklayabilmek için turizmin 3 temel coğrafi bileşenini hatırlayabilmek.
3   Ülkenin turist profilini anlayabilmek için Türkiye'de yer alan farklı turizm faaliyetlerini ve türlerini açıklayabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse Genel Bakış
2 Coğrafya ve Turizme Giriş
3 Ege Bölgesi'nde Turizm
4 Akdeniz Bölgesi'nde Turizm
5 Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde Turizm
6 Karadeniz Bölgesi'nde Turizm
7 Marmara Bölgesi'nde Turizm
8 İç Anadolu Bölgesi'nde Turizm
9 Doğu Anadolu Bölgesi'nde Turizm
10 Dönem Ödevi Sunumları - Tartışma
11 Dönem Ödevi Sunumları - Tartışma
12 Dönem Ödevi Sunumları - Tartışma
13 Dönem Ödevi Sunumları - Tartışma
14 Dönem Ödevi Sunumları - Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Yenen, Ş. (2001). Turkish Odyssey: A Cultural Guide to Turkey. İstanbul: Meander Publishing.
2.Akurgal, E. (2011).Ancient Civilizations and Ruins of Turkey. İstanbul: Net Yayın.
3.Türkiye Cumhuriyeti, Kültür ve Turizm Bakanlığı İnternet Sayfası www.kultur.gov.tr

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Dönem Ödevi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV PROJE
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV* 0.30 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.30 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Bu dersin üç değerlendirme yöntemi bulunmaktadır:
Öğrenciler ara sınavdan sorumludurlar.
Öğrenciler dönem projesinden sorumludurlar.
Öğrenciler final sınavından sorumludurlar.

Değerlendirme Kriteri

Dönem ödevinin puanlandırılması
1. Bölgenin özelliklerini ve değerlerini açıklamak (10 puan)
Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. 1 (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. 2 (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. 3 (60%)
Bu bileşen iyi geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. 4 (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. 5 (100%)
2. Bölgenin özellikleri ve ilgili turizm şekli arasındaki ilişkiyi kurabilmek (20 puan)
Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. 1 (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. 2 (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. 3 (60%)
Bu bileşen iyi geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. 4 (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. 5 (100%)
3. İlgili turizm türü açısından bölgenin güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirmek (20 puan)
Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. 1 (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. 2 (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. 3 (60%)
Bu bileşen iyi geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. 4 (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. 5 (100%)
4. İlgili turizm türü için bölgeden özgün örnekler vermek (20 puan)
Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. 1 (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. 2 (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. 3 (60%)
Bu bileşen iyi geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. 4 (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. 5 (100%)
5. Projenin etkili bir şekilde aktarılması (30 puan)
Bu boyut mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. 1 (0%)
Bu boyut biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. 2 (40%)
Bu boyut, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. 3 (60%)
Bu boyut iyi geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. 4 (80%)
Bu boyut geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. 5 (100%)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Derse geç kalınmaması gerekmektedir.
4. Ders süresince tüm elektronik ekipmanlar kapalı durumda tutulmalıdır.
5. Derse ve derste yer alan tartışmalara katılım önemli bir gerekliliktir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-posta: manolya.aksatan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Sunum Hazırlama 1 4 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 8 3 24
Proje Hazırlama 1 8 8
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.144
ÖK.24
ÖK.3454