DERS ADI

: İŞLETMELER İÇİN KODSUZ ARAÇLAR İLE MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
QMT 4247 İŞLETMELER İÇİN KODSUZ ARAÇLAR İLE MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRME SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SABRİ ERDEM

Dersi Alan Birimler

İşletme (İngilizce)

Dersin Amacı

Dersin Amacı:
Bu ders, öğrencilere geleneksel programlama dillerine ihtiyaç duymadan işlevsel mobil uygulamalar oluşturmayı öğrenmeleri için kodsuz uygulama geliştirme platformları kullanarak mobil uygulama geliştirme kavramını tanıtır. Ders, gerçek dünya iş problemlerini çözmeye odaklanarak, fikir geliştirme, tasarım düşünceleri, prototipleme ve dağıtım gibi uygulama geliştirme sürecinin çeşitli yönlerini kapsar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Mobil uygulama geliştirme prensiplerini anlamak.
2   2. Kodsuz uygulama geliştirme platformlarını kullanarak işlevsel mobil uygulamalar oluşturmak.
3   3. İş gereksinimlerini analiz etmek ve bunları uygulama işlevlerine çevirmek.
4   4. Mobil uygulamalar için kullanıcı dostu arayüzler tasarlamak.
5   5. Mobil uygulamaların potansiyel işletme etkisini değerlendirmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Gaddis, T., & Halsey, R. (2014). Starting Out with App Inventor for Android. Addison-Wesley Professional.
2. Concepts of Programming Languages, Robert Sebesta, 9th Edition, 2009, Pearson Pub.
3. MIT App Inventor and Related Resources at appinventor.mit.edu Oxford Üniversitesi'nin "AI Ethics Lab" adlı kaynağı, AI etiği hakkında geniş bir yelpaze sunar, dahil olmak üzere sorumlu AI geliştirme rehberleri ve vaka çalışmaları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Uygulamalı Öğrenme: Öğrencilere, belirli kullanım durumları üzerinde laboratuvar oturumları veya atölye çalışmaları aracılığıyla kodsuz uygulama geliştirme araçlarıyla çalışma fırsatları sunun.
2. Ödevler: Öğrencileri haftalık olarak belirli bir kullanım durumu geliştirmeye teşvik edin.
3. Projeler: Öğrencilere belirli bir iş gereksinimi için kullanım durumu geliştirmeleri için çalışma fırsatları sunun.
4. Video Sunumları: Öğrencileri, kodsuz uygulama geliştirme araçlarını kullanarak endüstriye ilişkin bir sorunu çözmek veya bir karar vermek için iş mobil uygulama geliştiricileri olarak video sunumları yapmaya teşvik edin.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 ODV ÖDEV PROJE
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ODV* 0.60 + ODV * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Pratik projeler: Pratik projeler ders içinde öğrendiklerini uygulama becerilerini değerlendirmek için harika bir yoldur. Bu veri analizi yapmak, karar verme sistemi oluşturmak veya GPT ve diğer AGI araçlarını kullanarak bir işletme uygulaması geliştirmek gibi görevleri içerebilecektir.
Sunumlar ve raporlar: Öğrenciler pratik projelerini sunabilir ve rapor edebilir, bu onların bulgularını iletmekteki ve materyal hakkındaki anlamlarını değerlendirmek için kullanılabilecektir.
Katılım ve devamlılık: Sınıf tartışmalarına katılım ve derslere devam etmek öğrencilerin ders materyali ile ilgilenmelerini ve sınıf tartışmalarına katkıda bulunmalarını değerlendirmek için kullanılabilecektir.
Araştırma ve grup çalışması: Öğrencilere dersle ilgili belirli bir konuda araştırma yapmaları ve bulgularını grup çalışmasında sunmaları istenir. Bu, araştırma yapma ve takım çalışması becerilerini değerlendirmek için kullanılabilecektir.
Etik ve toplumsal sonuçlar: Öğrencilere GPT veya diğer AGI araçlarının belirli etik veya toplumsal sonuçları hakkında bir makale yazmaları istenir. Bu, bu teknolojilerin etik ve toplumsal sonuçlarının anlaşılmasını değerlendirmek için kullanılabilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Ödev Hazırlama 6 14 84
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.13
ÖK.24423
ÖK.34444433
ÖK.45
ÖK.53