DERS ADI

: LİDERLİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MNO 4241 LİDERLİK SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÖKHAN KARAGONLAR

Dersi Alan Birimler

İşletme (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu ders iki temel amaç doğrultusunda birçok liderlik modelini kuramsal ve pratik açıdan incelemeyi planlamaktadır. İlk olarak, öğrencilerin birçok liderlik modelinin kuramsal temelini, güçlü ve zayıf yönlerini ve günümüz örgütlerinde uygulamalarını öğrenmesi hedeflenmektedir. Bu hedefi gerçekleştirmek için öğrenciler ders dönemi boyunca farklı liderlik modellerinin uygulamalarını içeren vaka çalışmaları yapacaklardır. İkinci olarak, bu dersin öğrencilerin kişisel liderlik tarzlarını değerlendirmelerine ve geliştirmelerine yardımcı olması amaçlanmaktadır. Bunun için ders içerisinde çeşitli liderlik değerlendirme araçları ve sınıf içi aktivitelerden yararlanılması planlanmaktadır. Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler liderlik kavramları ve uygulamaları konusunda kişisel liderlik becerilerinin gelişmesine yardımcı olacak düzeyde bilgi sahibi olacaklardır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Önemli liderlik teorilerini anlaması ve değerlendirmesi
2   Liderlik kavramlarını örgütsel bağlamda vaka çalışmalarına ve senaryolara uygulayabilmesi
3   Kendi liderlik tarzlarını anlaması
4   Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini sınıf içi tartışmalar, sunumlar ve yazılı raporlar vasıtasıyla geliştirmeleri beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş; Liderlik nedir Yönetim liderlik farkları, Güç ve Liderlik.
2 Özellikler yaklaşımı Beceriler yaklaşımı
3 Davranışsal yaklaşımlar Durumsallık yaklaşımı
4 Yol-Hedef Teorisi
5 LMX
6 Otantik Liderlik
7 Dönüşümcü Liderlik
8 Hizmetkâr liderlik
9 Takım liderliği
10 Liderlikte Etik
11 Kültür ve Liderlik
12 Liderlik Vaka Analizi
13 Liderlik Vaka Analizi
14 Liderlik Vaka Analizi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Leadership: Theory and Practice by Peter G. Northouse, 8 th edition, Sage Publications
Ek okumalar, vaka çalışmaları ve liderlik değerlendirme çalışmaları öğrencilere dönem başında duyurulacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derse Hazırlık: Ders öncesi öğrenciler ders kitabını okumalı, vaka çalışmalarına hazırlanmalı ve verilen ödevleri yapmalıdır. Ders Sırasında: Konu anlatımı, laboratuvar uygulaması, vaka çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV PROJE
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV* 0.30 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.30 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Vize ve Final Sınavı: Sınavlar derslerde işlenen konular ve ders kitabına dayalı olacaktır.
2. Dönem projesi: Öğrenciler grup halinde bir Liderlik vaka çalışması üzerine çalışacaklardır. Öğrencilerin notu yazılı grup raporu ve dönemin son haftasında yapılacak sunumlara dayanacaktır.

Dönem projesi için değerlendirme rubriği aşağıdadır. Değerlendirme aşağıdaki beş kriter/bileşen dikkate alınarak yapılacaktır:

1. Belirli Bir Liderlik Modeli/Kuramının Uygulanması (20 puan): Öğrencilerin, belirli bir liderlik modelini veya kuramını ilgili vakaya kapsamlı ve analitik bir şekilde uygulamaları gerekmektedir. Öğrencilerin model veya kuram hakkında derin bir anlayış göstermeleri beklenir.
2. Vaka Sorularına Cevaplar (40 puan): Öğrencilerin cevapları kapsamlı, içgörülü olmalı ve sorulara yanıtlar ilgili kuramın ve ilişkili kavramların iyi anlaşıldığını göstermeli. Tüm sorular tam olarak cevaplanmalıdır.
3. Eleştirel Düşünme ve Analiz (20 puan): Öğrenciler, önemli düzeyde eleştirel düşünme ve analiz göstermeli, altta yatan sorunları belirlemeli ve ilgili liderlik modeli veya kuramı ile bağlantılar kurmalı ve yaratıcı çözüm önerileri getirebilmelidir.
4. Tutarlılık ve Organizasyon (10 puan): Yazılı rapor iyi organize edilmeli, mantıklı ve tutarlı olmalı, analiz ve argümanların kolayca takip edilmesini sağlamalıdır.
5. Sunum Becerileri (10 puan): Sunum, ana noktaları etkili bir şekilde ileten, uygun görsel kullanımı ve zaman yönetimi ile, ilgi çekici ve iyi organize edilmiş olmalıdır.

Öğrencilerin yukarıdaki beş bileşenin her birindeki performansı aşağıdaki ölçek ile değerlendirilecektir.

Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (%0)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. - Vasat (%40)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor.- İyi (%60)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (%80)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır- Mükemmel (%100).


Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gokhan.karagonlar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra açıklanacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Proje Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 137

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.14454
ÖK.2445444
ÖK.355
ÖK.455545