DERS ADI

: YENİLİKÇİLİK VE YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MRK 4248 YENİLİKÇİLİK VE YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BANU DEMİREL

Dersi Alan Birimler

İşletme (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere inovasyonun nasıl yönetileceğinin anlaşılması ve pazarların belirlenmesi, yeni ürün fikirlerinin geliştirilmesi ve karlı yeni ürünler tasarlanması ile ilgili bilgi sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnovasyonun işlemler yönetimindeki öneminin anlaşılması,
2   Yeni ürün geliştirme sürecinin anlaşılması,
3   Sınıf içi tartışmalar ve sunumlarla sözlü ve yazılı iletişim becerilerinin gelişmesi,
4   Takımın bir parçası olarak grup içerisinde hem kendi adına hem de grup adına aktif ve etkin bir rol üstlenilebilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Yaratıcılık ve Innovasyon Türleri
3 Dönem projesi için yenilikçi fikirlerin onay için sunulması Sunum (Grup Çalışması)
4 Inovasyon Kaynakları Fikir Geliştirme Sunum (Grup Çalışması)
5 Konsept Geliştirme Sunum (Grup Çalışması)
6 Konsept Değerlendirme ve Testi Sunum (Grup Çalışması)
7 Pazar ve Rekabet Analizi Sunum (Grup Çalışması)
8 Satış Tahminleme ve Finansal Değerlendirme Sunum (Grup Çalışması)
9 Dönem Projesi için Geri Bildirim Oturumu (Tüm gruplar eğitmenden geri bildirim almalıdır)
10 Ticarileştirme Fikri Mülkiyet Hakların Korunması Sunum (Grup Çalışması)
11 Fikri Mülkiyetin Yönetilmesi Sunum (Grup Çalışması)
12 Proje Sunumu Sunum (Grup Çalışması)
13 Proje Sunumu Sunum (Grup Çalışması)
14 Proje Sunumu Sunum (Grup Çalışması)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

BOOKS LIST
- Trott, P. (2017). Innovation Management and New Product Development. 6th Edition. Pearson Education Limited, London
- Crawford, M. & Di Benedetto, A. (2011), New Products Management, 10th Edition, McGraw-Hill Education, United States of America.
- Tidd, J. and Bessant (2009), Managing Innovation, Fourth Edition, John Wiley & Sons Inc: USA
- Crawford, Merle C., (1991), New Products Management, Third Edition, Irwin, INC: USA

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Grup Çalışmaları
3.Sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ODEV PROJE
2 ODV ODEV
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.58 +ODV * 0.42


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Konu sunumlarının değerlendirilmesi, yapılandırılmış hazırlık düzeyine ve sunumların profesyonel tarzına göre yapılacaktır.
SUNUM IÇIN PUANLAMA KRITERLERI
BIREYSEL PERFORMANSA DAYALI SÖZLÜ VE SÖZSÜZ BECERILER

Güven:
Hareket kolaylığı, minimum gerginlik - Mükemmel (%100)
Ara sıra hata yapıyor ama çabuk toparlıyor - Çok İyi (%80)
Biraz gerginlik kaydedildi, sert vücut dili - İyi (%60)
Gergin vücut dili, sık hatalar - Orta (%40)
Gerginlik ve sinirlilik bariz, çoklu hatalar - Zayıf (%0)

Bağlantı:
Sık sık göz teması, dinleyicilerle kolayca etkileşim - (%100)
Tutarlı göz teması, nadiren not kullanır - Çok İyi (%80)
Notlara bağlı olarak biraz göz teması - İyi (%60)
Minimal göz teması, sık sık not kullanma - Orta (%40)
Genellikle göz teması kurmadan veya dinleyicilerle bağlantı kurmadan notlardan okuma -Zayıf (%0)

Bilgi:
Konuya hakim, sorulara daha fazla açıklamayla yanıt veriyor - Mükemmel (%100)
Konuya genel hakimiyet, sorulara temel düzeyde yanıt verme - Çok İyi (%80)
Materyal konusunda genel olarak rahat, çoğu soruya cevap verebiliyor - İyi (%60)
Materyali temel düzeyde anlama, ancak ustalık belirgin değil - Orta (%40)
Konuya aşina değil, sorulara cevap veremiyor - Zayıf (%0) %30 -Bireysel performans notlandırılacaktır

YARATICILIK (sunumunuzda yenilikçi, yaratıcı örnekler, araçlar ve kaynaklar kullanmak)

Araç ve Kaynak Çeşitliliği:
Sunum, farklı metinler, medya, alıştırmalar, oyunlar, uygulamalar dahil olmak üzere çok çeşitli araç ve kaynaklardan yararlanır - Mükemmel (%100)
Sunum, farklı metinler, medya, alıştırmalar, oyunlar, uygulamalar dahil olmak üzere çeşitli araç ve kaynaklardan yararlanır - Çok İyi (%80)
Sunum, farklı metinler ve medya dahil olmak üzere sınırlı çeşitlilikte araç ve kaynaktan yararlanır - İyi (%60)
Sunum sadece bir kaynaktan veya uygun olmayan kaynak ve araçlardan yararlanır - Orta (%40)
Sunum hiçbir kaynak ve araçtan yararlanmıyor - Zayıf (%0) %35- Grup performansı notlandırılacaktır.

ETKILEŞIMLI SINIF ETKINLIKLERI:

Grup tarafından hiçbir sınıf etkinliği gerçekleştirilmemiştir -Zayıf (%0)
Sınıf etkinlikleri biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. -Adil (%40)
Sınıf etkinlikleri tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve kabul edilebilir bir standartta bağlama uymaktadır. -İyi (%60)
Sınıf etkinlikleri iyi ve profesyonel bir şekilde geliştirilmiştir ve bağlama uygundur. -Çok iyi (%80)
Geliştirilen sınıf etkinlikleri kayda değerdir ve bağlama mükemmel şekilde uyar. -Mükemmel (%100) %35- Grup performansı notlandırılacaktır.

2. Dönem projeleri için öğrenciler dörder kişilik gruplar halinde yeni bir ürün geliştireceklerdir. Yeni ürün geliştirme süreci, konu sunumları sırasında işlenen konulara göre yürütülmelidir. Öğrenciler ayrıca grup projelerinin 20 dakikalık bir sunumunu sınıfta yapacaklardır. Tüm raporlar en fazla 15 sayfa olacak şekilde daktilo edilmelidir (1,5 satır aralığı, 11 veya 12 punto).
DÖNEM PROJESI RAPORU NOTLANDIRMA KRITERLERI VE DERECELI PUANLAMA ANAHTARI
Tüm kriterlerin değerlendirilmesinde aşağıdaki dereceli puanlama anahtarı kullanılacaktır.
Bu belirli unsur yoktur veya beklentilerin altında kalmaktadır ve/veya verilen bağlam içinde tamamen yersizdir. - Zayıf (%0)
Bu unsur biraz eksiktir ve bağlama tam olarak uymamaktadır. - Adil (%40)
Bu unsur tatmin edici bir şekilde geliştirilmiştir ve kabul edilebilir bir standartta bağlama uymaktadır. - İyi (%60)
Bu unsur iyi ve profesyonel bir şekilde geliştirilmiştir ve bağlama uymaktadır. - Çok iyi (%80)
Bu özel unsurun geliştirilme şekli dikkate değer ve bağlama mükemmel bir şekilde uyuyor. - Mükemme

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin enz az % 70 'ine girmek zorunludur.
2. Her türlü İntihal (bilgi hırsızlığı) disiplin işlemi ile sonuçlanacaktır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif bir şekilde katılmaları beklenmektedir.
4.Öğrencilerin derslere zamanında gelmeleri beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

banu.atrek@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başladığında ilan edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders 14 3 42
Konu Anlatımı Sunum hazırlıkları 1 5 5
Konu Anlatımı Raporu hazırlama 1 30 30
Dönem Projesi raporuna hazırlık 1 45 45
Dönem Projesi sunumuna hazırlık 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 127

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15545
ÖK.25554545
ÖK.3554555
ÖK.45455