DERS ADI

: ULUSLARARASI İKTİSATTA SEÇME KONULAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECO 4414 ULUSLARARASI İKTİSATTA SEÇME KONULAR SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İktisat (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ELİF YAPRAK GÜLCAN

Dersi Alan Birimler

İktisat (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, hem teorik hem de güncel konulara disiplinler arası bir yaklaşımla eğilerek, öğrencileri II Dünya Savaşı sonrası uluslararası ekonominin yapılanışı ve sorunlarını analiz etmeye yöneliktir. Özellikle son yıllarda artan göç ve savaşların uluslarası ekonomiye olan etkileri araştırılacaktır. Uluslararası ticaret ve finansal meseleleri yönlendiren uluslarası kurumlar ve politikaları inceleyerek dünya ekonomik sorunlarını analiz etmelerine yardımcı olma hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Özellikle İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra ortaya çıkan dünya iktisadi düzenini anlamak üzere, küresel ticaret ve finansın kalıplarını belirleyen küresel kurumları tanımak.
2   Küreselleşme sürecinin arka planı hakkında ileri düzeyde bir anlayış oluşturmak.
3   Süregelen küreselleşme sürecinin ülkelerin iktisadi büyüme, kalkınma ve refah düzeyleri üzerindeki etkilerini değerlendirmek.
4   Uluslararası iktisadi ilişkiler ve politikalara ilişkin güncel ve geçmiş sorunlara dair bireysel fikirler oluşturmak ve bunları sözel ve yazılı dille sunabilmek.
5   Ekonomi politikaları sorununu anlayabilmek üzere ileri düzey analitik araçlar uygulayabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

ECO 3004 - ULUSLARARASI İKTİSAT

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Küreselleşme Nedir Neredeyiz Kazananlar/Kaybedenler
3 Uluslararası Ekonomik Kuruluşlar-Neoliberalism IMF, IBRD, DTÖ
4 İki taraflı Ticaret Anlaşmaları AB Gümrük Birliği TTIP, TPP- GB ödev 1 (1 sayfa)
5 'Batı'ya karşı Doğu ABD,AB,BRICS, Türkiye bazı Afrika ve Asya ülkelerinin temel ekonomik göstergeleri
6 Yozlaşma ve Demokrasi ders ödev 2 (1 sayfa)
7 Sunum ve Tartışma(1)
8 Sunum ve tartışma(2)
9 Sunum ve tartışma(3)
10 Sunum ve tartışma(4)
11 Sunum ve tartışma(5)
12 Sunum ve tartışma(6) proje teslim
13 sunum ve tartışma(7)
14 sunum ve tartışma(8)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

www.globalissues.org
www.weforum.org
www.economist.com
Dani Rodrik, Tek Ekonomi Çok Reçete
Joseph Stiglitz, çeşitli makaleler, www.josephstiglitz.com
Daron Acemoglu, www.whynationsfail.com

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Okumalar
3. Sunumlar
4. Sınıf içi tartışmalar

Bu derste 2 adet öğrenci ödevi bulunmaktadır (20 puan değerinde). Bu öğrenci ödevlerinin hangi haftalarda teslim edileceği dersin içeriği tablosunda belirtilmiştir. Öğrenciden 1'er sayfalık orjinal bir metin yazması beklenmektedir.
Her bir öğrenciden ilgilendiği sınıfta tartışılan bir konuda dönem ödevi (25 puan değerinde) hazırlayarak sunum yapması (25 puan değerinde ) beklenmektedir.
Sınıfta katılım beklenmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV PROJE
3 ODV ÖDEV
4 SUN SUNUM
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.25 + ODV * 0.20 + SUN * 0.25


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri


1. Öğrenci, ulusal ekonomiler ve dünya ekonomisi arasındaki ilişkileri açık bir dille tartışabilecek.
2. Öğrenci uluslararası iktisadi kurumların ve politikaların kalkınma, büyüme ve refah üzerindeki etkilerini açıklayabilecek.
3. Öğrenci fikirlerini yazılı ve sözlü olarak, akademik formata uygun olarak hazırladığı bir araştırma makalesi kapsamında sunabilecek.

Ders ile ilgili bir konu bulunması: Adığınız ders ile ilgili bir konu bulun (25 puan)
Konu ders ile ilgili değil Yetersiz (%0)
konu ders ile çok az ilgilidir. Vasat (%40)
konu ders ile orta derecede ilgilidir İyi (%60)
konu ders ile iyi derecede ilgilidir. - Çok iyi (%80)
Konu tam olarak ders ile ilgilidir Mükemmel (%100)

Konunun iyi açıklanması: Bulduğunuz konunun ders ile ilişkisini anlatın (35 puan)
Konu iyi açıklanmamıştır Yetersiz (%0)
Konu zayıf derecede açıklanmıştır. Vasat (%40)
Konu orta derecede açıklanmıştır. İyi (%60)
Konu iyi derecede açıklanmıştır - Çok iyi (%80)
Konu çok iyi derecede açıklanmıştır.- Mükemmel (%100)

Sunumun hazırlanması: Bulduğunuz konuyu ve ders ile ilgisini açıklayan bir sunum hazırlayın. (20 puan)
Sunum iyi hazırlanmamıştır-- Yetersiz (%0)
Sunum zayıf derecede hazırlanmıştır Vasat (%40)
Sunum orta derecede hazırlanmıştır İyi (%60)
Sunum iyi derecede hazırlanmıştır. - Çok iyi (%80)
Sunum çok iyi hazırlanmıştır Mükemmel (%100)

Okumadan sunum yapılması: sunumunuzu notlardan veya slaytlardan okumadan gerçekleştirin (20 puan)
Tamamıyla notlardan okuyarak sunum yapılmıştır -- Yetersiz (%0)
Notlardan ve slaytlardan okuyarak sunum yapılmıştır Vasat (%40)
Sunumun yarısından azının okuyarak yapılmıştır. İyi (%60)
Sunumun %20 sinden azının okuyarak yapılmıştır. - Çok iyi (%80)
Sunumun notlardan ve slaytlardan okumadan yapılmıştır Mükemmel (%100)


Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yaprak.gulcan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Thursday 11:45-12:45 office hours

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 6 8 48
Okumalar 6 9 54
Sunum için hazırlanma 1 10 10
Ödev Hazırlama ve özetler 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1455
ÖK.253
ÖK.33443
ÖK.43443
ÖK.5533