DERS ADI

: Öğretim İlke ve Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İPF 2023 Öğretim İlke ve Yöntemleri SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YUSUF CEYLAN

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (M.T.O.K.) (İ.Ö)
İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.)

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı; öğrenme ve öğretim stratejilerinin, öğretim yöntem ve tekniklerinin, öğretim araç ve gereçlerinin ve öğretim hizmetinin niteliğini arttıran değişkenlerin öğrenme-öğretme süreçlerindeki işlevlerini kavrayabilen, öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde öğretmenin görev ve sorumluluklarını kavrayabilen ve buna bağlı olarak öğretimi planlayabilen bireyler yetiştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenme ve öğretim sürecini planlamada, yürütmede ve değerlendirmede öğretmenin görev ve sorumluluklarını kavrayabilme.
2   Öğretmenlerin sahip olması gereken yeterlikleri analiz edebilme.Bir program tasarısının elemanlarını ilişkilendirebilme.Öğretim kuram ve modellerini tanıyabilme.
3   Öğretim yöntem ve tekniklerinin özelliklerini kavrayabilme.Öğretimde hedef, strateji, yöntem ve teknik ilişkisini açıklayabilme.
4   Öğretim yöntem ve tekniklerini doğru biçimde öğretim süreçlerinde kullanmaya istekli oluş.
5   Öğretimde plan hazırlama ilkelerini tanıyabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri
2 Eğitimle İlgili Temel Kavramlar
3 Temel Kavramlar: Eğitim Programı
4 Temel Kavramlar: Program Geliştirme Süreci
5 Öğrenme-Öğretme İlkeleri
6 Öğretim Sürecinin Aşamaları
7 Öğretim Kuramları
8 Öğrenme ve Öğretim Modelleri
9 Öğrenme ve Öğretim Stratejileri
10 Öğretim Yöntem ve Teknikleri 1
11 Öğretim Yöntem ve Teknikleri 2
12 Öğretimde Çağdaş Yaklaşımlardan Örnekler
13 Öğretimi Planlama
14 Öğretmenlik Mesleği ve Genel Öğretmen Nitelikleri Öğretmenin Rol ve Sorumlulukları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Açıkgöz, K. (1992). İşbirlikli öğrenme: Kuram, Araştırma, Uygulama, Malatya: Uğurel Matbaası.
Açıkgöz, Kamile Ün. (1996). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Mat.
Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme (2. Baskı) . İzmir: Eğitim Dünyası yayınları.
Byrnes, J. P. (2001). Cognitive Development and Learning in Instructional contexts. (2th ed.) Boston: Allyn & Bacon.
Cruickshank, D. R; Bainer, D, L.; Metcalf, K. K. (1999). The Act of Teaching. (Second Edition). Boston: McGraw Hill.
Demirel, Özcan. (2005). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegema yayıncılık.
Demirel, Özcan. (2005). Plandan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Ankara: Pegema yayıncılık.
Demirel, Özcan (2007). Eğitimde Yeni Yönelimler. (2. Baskı). Ankara: Pegema yayıncılık.
Demirel, Özcan. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri- Öğretme Sanatı. Ankara: Pegema yayıncılık
Doğanay, A. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegema yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, işbirlikli öğrenme,
soru-cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yusuf.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Kitap Okuma 4 2 8
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 105

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.134
ÖK.245
ÖK.355
ÖK.453
ÖK.554