DERS ADI

: Kitab-ı MukkaddesKritiği I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 4501 Kitab-ı MukkaddesKritiği I SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ZAFER DUYGU

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.) (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.)

Dersin Amacı

Tanah ve Yeni Ahit konusunda temel bilgiler, bu kitapları oluşturan metinlerin ortaya çıkışları, kanonizasyon süreçleri, bunların kutsal metinler ve ayrıca tarihsel metinler olarak değerleri, Kurân'ın söz konusu metinlerle tasdik ilişkisi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kitab-ı Mukaddes'in Tanımı, Yahudilere ve Hristiyanlara göre değeri ve muhteviyatını kavrar.,
2   Eski ve Yeni Ahit kavramları ve ayrıca Kitab-ı Mukaddes'i oluşturan metinlerin ortaya çıkışlarını öğrenir.
3   Eski Ahit'in Kanonizasyonu, Yahudi peygamberler ve Hz. İsa açısından önemi ve değerini anlar.
4   İnciller, Elçilerin İşleri Kitabı, Pavlus'a ait ve havarilere ve cemaatin liderlerine atfedilen mektuplar hakkında temel bilgiler edinir.
5   Yeni Ahit hakkında tartışmaları ve Yeni Ahit'in kanonizasyonu sürecini kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yahudi kutsal metinleri
2 Hristiyan kutsal metinleri
3 Kitab-ı Mukaddes'in Tanımı
4 Kitab-ı Mukaddes'in Yahudilere ve Hristiyanlara göre değeri ve muhteviyatı
5 Eski Ahit
6 Yeni Ahit
7 Kitab-ı Mukaddes'i oluşturan metinlerin ortaya çıkışları
8 Eski Ahit'in Kanonizasyonu
9 Eski Ahit'in Yahudi peygamberler ve Hz. İsa açısından önemi ve değeri
10 İnciller ve Elçilerin İşleri Kitabı
11 Pavlus'a ait ve havarilere ve cemaatin liderlerine atfedilen mektuplar
12 Yeni Ahit hakkında tartışmalar
13 Yeni Ahit'in kanonizasyonu süreci
14 Genel Tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Zafer Duygu, İnciller Güvenilir Metinler midir Metodolojik ve Karşılaştırmalı Analizler, İstanbul, 2020
Richard Elliott Friedman, Kitab-ı Mukaddes'i Kim Yazdı , İstanbul, 2005
Bart D. Ehrman, İncil Nasıl Değiştirildi, İstanbul, 2007
Mark Goodacre, The Synoptic Problem: A Way Through the Maze, London & New York, 2001

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Okuma, araştırma, film ve belgesel seyretme, soru- cevap, ders anlatma, sunum yapma, yorumlama, örnek ve güncel olaylar üzerinde röportaj, tartışma, ödev ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

---

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

---

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zafer.duygu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 7 98
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 149

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11111
ÖK.21
ÖK.3111
ÖK.4
ÖK.5