DERS ADI

: Hindistan da İslam Sanatı II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 4428 Hindistan da İslam Sanatı II SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ SEYFULLAH PALALI

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.) (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.)

Dersin Amacı

Babürlülerin Delhiyi almaları, İslâm sanatının Hind alt-kıtasındaki serüvenine pek çok yeni formulasyonun katılması anlamına geliyordu. Türk-İslâm sanatında Babürlü sanatı olarak anılan bu evrenin (1526-1858) başta mimarî olmak üzere, erken, klasik ve geç dönemlerine ilişkin üslup özelliklerini incelemek dersin asıl amacını teşkil eder.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci, Babürlü sanatına ilişkin temel kavram ve terimler hakkında bilgi sahibi olur.
2   Babürlü üslubunun doğuşunu ve tarihsel referanslarını öğrenir.
3   Hind-İslâm sanatının ikinci evresini (1526-1858) nitelik ve nicelik bakımından kavrar.
4   Babürlü döneminin, Türk ve İslâm sanatına yaptığı katkıları öğrenir.
5   Türk ve İslâm sanatının, Hind alt-kıtasına özgü tutumlarını beller; farklı üsluplar arasındaki güçlü ilişkileri açıklar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse Giriş: Tarihsel-Kavramsal Çerçeve.
2 Timuroğullarının Dağılışı: Babürün Serüveni.
3 İlk Eserler: Geleneğin Etkisi.
4 Güçlü Timurlu Etkiler.
5 Erken Dönem: Babürlü Üslubunun Doğuşu.
6 Erken Dönemde Süsleme
7 Aynı Konunun Devamı
8 Ara Sınav
9 Fetihpur ve İskender: Başkalaşım
10 Lahor, Delhi, Agra: Babürlü Sanatının Zirvesi.
11 17. Yy. Taşra Gelenekleri.
12 Evrengzib Dönemi: Duraklama.
13 Son Dönem Babürlü Sanatı
14 Hind-İslâm Sanatına Genel Bir Bakış.
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Y. Hikmet Bayur, Hindistan Tarihi C. I, Ankara, 1987 (İkinci Baskı).
K. A. Nizami, Delhi, TDV İslam Ansiklopedisi, C. 9, s.126-128.
A.E. Beksaç, Hindistan (Hint-İslam Sanatı) TDV İslam Ansiklopedisi, C. 18, s.101-108.
C. Esad Arseven, Sanat Ansiklopedisi, Hint Türk Sanatı C.2. İstanbul,1998
C. Esad Arseven, Türk Sanatı, İstanbul, 1970.
Oktay Aslanapa, Türk Sanatı, İstanbul 1989.
Suut Kemal Yetkin, İslam Sanatı Tarihi, Ankara, 1954.
Suut Kemal Yetkin, İslam Mimarisi, Ankara, 1965.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Görsel Materyal (resim, video) Eşliğinde Ders Anlatımı.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

---

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

s.palali@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51