DERS ADI

: Çağdaş Eğitim Akımları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 4097 Çağdaş Eğitim Akımları SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YUSUF CEYLAN

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.) (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.)

Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilerin;
-Eğitim akımlarının doğuşu, gelişimi, geçirdiği safhalar ve eğitim ekolleri hakkında genel bilgi sahibi olması;
-Çağdaş eğitim akımlarının ortaya çıkmasına neden olan, siyasi, sosyal ve kültürel faktörler hakkında bilgi sahibi olması,
-Çağdaş eğitim akımlarının kavranmasını sağlayacak yöntem ve teknikler hakkında teorik ve pratik bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler İlk dönemden günümüze kadar ortaya çıkan eğitim hareketleri hakkında bilgi edinir.
2   Avrupa ortaya çıkan eğitim akımlarını ve bu akımların öncü eğitimcilerini ve görüşlerini tanır.
3   Çağdaş eğitim akımlarının ortaya çıkışında etkili olan problemler hakkında bilgi sahip olur.
4   Çağdaş eğitim akımlarının günümüz eğitimine yansıyan yönlerini öğrenir.
5   Çağdaş eğitim akımlarından çocuk merkezli yaklaşımın din eğitimine etkilerini kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çağdaş eğitim akımlarını ortaya çıkaran faktörler 1.
2 Çağdaş eğitim akımlarını ortaya çıkaran faktörler 2.
3 Sanat Eğitimi Akımı: Langbehn ve Lichtwark
4 Çocuktan Hareket Akımı 1.
5 Çocuktan Hareket Akımı 2.
6 İş Eğitimi Akımı 1.
7 İş Eğitimi Akımı 2.
8 Eleştirel Pedagoji
9 Okulsuz Toplum: İliç
10 Joel Spring: "Özgür Eğitim" kitabının tanıtımı ve incelemesi
11 A.S.Neill: "Bir Eğitim Mucizesi" kitabının tanıtımı ve incelemesi
12 Çağdaş Türk Eğitimcileri: Baltacıoğlu, Turhan
13 Çağdaş Türk Eğitimcileri: Emrullah Efendi ve Tuba Ağacı Nazariyesi
14 Çağdaş Türk Eğitimcileri: Ziya Gökalp

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Aytaç, Kemal: Çağdaş Eğitim Akımları (Yabancı Ülkelerde). Ankara 2007.
2. Aytaç, Kemal: Avrupa Eğitim Tarihi. Antik Çağdan 19. Yüzyılın Sonlarına Kadar. İstanbul 1998.
3. Aytaç, Kemal. Avrupa Okul Sistemlerinin Demokratlaştırılması. Ankara:1985
4. Kanad, Halil Fikret. Pedagoji Tarihi, cilt 2. Millî Eğitim Basımevi, İstanbul, 1963.
5. Ergün, Mustafa. Eğitim Felsefesi. Ankara 1999.
6. Sönmez, Veysel. Eğitim Felsefesi. Ankara 1991.Referanslar:

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yusuf.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Free

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51