DERS ADI

: Dinlerde Arınma ve Aydınlanma Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 3242 Dinlerde Arınma ve Aydınlanma Yöntemleri SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ALİ İHSAN YİTİK

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.) (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.)

Dersin Amacı

Öğrencilerin farklı dinlerdeki kurtuluş anlayışları hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. Semitik ve Hint kökenli dinlere ait kutsal yazılarda nasıl bir kurtuluş anlayışının yer aldığının kavranılması sağlanır. Kurtuluşa ulaşmak için gerekli olan uygulamaların öğrenilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   . Dinlerdeki kurtuluş teorileri hakkında bilgi sahibi olur.
2   Yahudilikteki kurtuluş ve mesih anlayışını öğrenir.
3   Hıristiyanlıkta asli günah teorisi ve bundan kurtuluş yolunu kavrar.
4   Hinduizm deki avatara anlayışı hakkında bilgi sahibi olur.
5   Yoga ve meditasyon teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin Amacı ve Kaynakları
2 Yahudi kutsal metinlerinde insanın yaratılış süreci
3 Yahudilikte Mesih anlayışının ortaya çıkışı ve gelişimi
4 Yahudilikte insanın günahlardan arınmasına yönelik uygulamalar
5 Hıristiyanlıkta asli günah doktrini
6 Hıristiyanlıkta günah itirafı ve günahlardan arınması
7 Hıristiyanlıkta insanın kurtuluşu
8 Hinduizmde İnsanın Kurtuluşu
9 Hinduizmde avatara anlayışı
10 Hindu kutsal yazılarında avatara anlayışına örnekler
11 Hinduizmde yoga tekniği
12 Budizmde kurtuluş teorisi
13 Budizmde meditasyon tekniği
14 Modern dünyada yoga ve meditasyon uygulamaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Hülya Çetin, İlahi Dinlerde Kurtuluş Anlayışı, Kriter Basım Yayın, 2012.
2) Fuat Aydın, Hint Dini Düşüncesinde İnsanın Özgürlük Arayışı: Hinduizm de Kurtuluş, 2012.
3) Hammet Arslan, Hint Dinlerinde Bir Arınma ve Aydınlanma Yolu Olarak Yoga, DEÜ, SBE, Basılmamış Doktora Tezi, İzmir, 2013.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, beyin fırtınası, soru-cevap, tartışma, grup çalışması, problem çözme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hammet.arslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 59

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51