DERS ADI

: Din Öğretiminde Yöntem ve Teknikler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 3238 Din Öğretiminde Yöntem ve Teknikler SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YUSUF CEYLAN

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.) (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.)

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı; öğrencilere din öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve bunları uygulayabilme becerisi kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler din öğretimde yöntem ve tekniklerin kullanımını din öğretimi anlayışı açısından irdeler.
2   Yöntem ve teknikleri öğrenme kuramları ve öğretim yaklaşımları bağlamında değerlendirir.
3   Din öğretiminde kullanılan yöntemleri tanır.
4   Din öğretiminde kullanıbilecek yöntemlerin üstün ve eksik yönlerini karşılaştırabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtılması
2 Yöntem ve tekniklerin eğitim ve öğretimdeki yeri ve önemi.
3 Yöntem ve teknniklerin Öğrenme ve öğretme sürecinde etkin kullanımı
4 Din Öğretiminde Kullanılan yöntemlerin din eğitimi anlayışı açısından değerlendirilmesi
5 Öğretim Yöntem ve Teknikleriyle Öğrenme özelliklerinin karşılaştırılması
6 Öğretim Yöntem ve Teknikleriyle Öğretme Yaklaşımlarının karşılaştırılması
7 Anlatım ve Soru-Cevap Yönteminin Din Öğretiminde Etkin Kullanımı
8 Örnek Olay Yönteminin Din Öğretiminde Etkin Kullanımı
9 İşbirliğine dayalı öğrenme Yönteminin Din Öğretiminde Etkin Kullanımı
10 Proje tabanlı Öğrenme Yönteminin Din Öğretiminde Etkin Kullanımı
11 Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Din Öğretiminde Etkin Kullanımı
12 Tartışma Yönteminin Din Öğretiminde Etkin Kullanımı
13 Gezi Gözlem Yönteminin Din Öğretiminde Etkin Kullanımı
14 Dersin değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynaklar:
1. Mustafa ÖCAL; Temel Eğitim ve Ortaöğretimde Din Eğitimi ve Öğretiminde Metodlar, 1991
2. Mehmet Zeki Aydın, Din Öğretiminde Yöntemler Nobel,2010.
3. Beyza Bilgin Mualla Selçuk, Din Öğretimi, 2000.
4. Süleyman Akyürek, Din Öğretimi, 2012.
Yardımcı kaynaklar:
1. Recai Doğan- Cemal Tosun, 6,7 . ve 8. Sınıflar için Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi, 2002.
2. Recai Doğan- Cemal Tosun, 4. ve 5. Sınıflar için Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi, 2002.
3. Nurullah Altaş, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi, 2001..

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru Cevap, Örnek Olay

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

---

Değerlendirme Kriteri

Vize final sınavları

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

---

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yusuf.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 59

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41