DERS ADI

: Din Öğretiminde Ayet ve Hadislerle Çalışma Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 3243 Din Öğretiminde Ayet ve Hadislerle Çalışma Yöntemleri SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. SALİH TUZER

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.) (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.)

Dersin Amacı

Âyet ve hadislerin din öğretiminde nasıl kullanılacağına dair genel bir yöntem sunmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Din öğretiminde yöntem sorununu farkeder.
2   Din öğretiminde âyet ve hadislerin bir kaynak olarak önemini kavrar.
3   Bunları bugünün şartlarında açıklamaya yarayacak anlama çerçevelerini öğrenir.
4   Bu metinlerin öğrencilere hangi ilke ve yöntemlerle aktarılacağı hakkında bilgi sahibi olur.
5   Dinî metinleri yorumlamada mevcut bilgi birikimini etkili bir şekilde kullanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtılması
2 Din öğretiminde yöntem sorunu.
3 Din öğretiminde ilkeler
4 Din Öğretimi Kaynağı Olarak Âyet ve Hadisler
5 Dinî Metinleri Anlamada Yöntem Sorunu
6 Din öğretiminde âyet ve hadislerden faydalanma: Anlama Çerçeveleri
7 Anlama Çerçevesi I: İnsan Psikolojisi
8 Örnekler Üzerinde Çalışma
9 Anlama Çerçevesi II: Dinin Genel Amaçları
10 Örnekler Üzerinde Çalışma
11 Anlama Çerçevesi III: Ahlâkî Sebep-Sonuç İlişkisi
12 Örnekler Üzerinde Çalışma
13 Anlama Çerçevesi IV: Dünya Görüşü
14 Örnekler Üzerinde Çalışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Selahattin PARLADIR, Din Eğitiminde Hedefler, DEÜ İF Dergisi, IX, DEÜ Yay., İzmir 1995.
2. Selahattin PARLADIR, Din Eğitimi Bilimine Giriş, Anadolu Matbaası, İzmir 1996.
3. Fazlur Rahman, Ana Konularıyla Kur'ân, Fecr Yayınevi, Ankara 1993.
4. Bülent ÇELİKEL, Fazlur Rahman'da Eğitimin Tanımı ve Hedefleri, DEÜ İF Dergisi, XXVII, İzmir 2008.
5. Ömer Özsoy, İlhami Güler, Konularına Göre Kur'ân, Fecr Yay, Ankara 2003.
6. Mu'cemu'l-Müfehres, Concordance ve ayrıca Şâmile benzeri yazılımlar.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, beyin fırtınası, soru-cevap, tartışma, grup çalışması, problem çözme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

salih.tuzer@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51