DERS ADI

: Yaygın ve Yetişkin Din Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 3101 Yaygın ve Yetişkin Din Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. SALİH TUZER

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.) (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.)

Dersin Amacı

Bu ders ile birlikte öğrenciler,
Yaygın ve Yetişkin Din Eğitimi ile ilgili bilgi sahibi olur.
Yaygın Din Eğitimi vasıtaları ile yetişkinlerin din eğitim süreçlerini kronolojik olarak kavrar.
Yaygın Din Eğitiminden örgün din eğitimine geçişlerin, yetişkinlerin dini ilgi ve ihtiyaçlarının karşılanması sırasındaki toplumsal süreçleri ayırt eder.
Günümüzdeki yaygın ve yetişkin din eğitimi süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
Yaygın ve Yetişkin Din Eğitimi veren kurumları tanır.
Yaygın ve Yetişkin Din eğitimi ile ilgili yeni ihtiyaçların belirlenmesinde analizler yapabilir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yaygın din eğitimi ile ilgili temel kavramları öğrenir.
2   Yaygın ve Yetişkin Din Eğitiminin, din hizmetleri bağlamında istihdam imkânlarını tanır.
3   Yaygın ve Yetişkin Din eğitimi süreçleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur.
4   Yaygın din eğitimi kurumlarının yapısı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur.
5   Yaygın ve Yetişkinler Din Eğitiminin, konusu, amacı ve önemini kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin konuları, işlenişi, kaynakları hakkında bilgilendirme ve dönem işleyişini belirleme
2 YDE temel kavramları: Eğitim, öğretim, din eğitimi, din öğretimi, hutbe, vaaz, cami, Kur'an kursu
3 Yaygın din eğitiminin tanımı, amacı, önemi ve hedef kitlesi
4 Yaygın din eğitiminin tarihsel gelişimine genel bir bakış
5 İlk dönem yaygın din eğitimi uygulamaları ve detaylı analizi
6 Yaygın Din eğitiminde Yöntem ve teknikler
7 Yaygın din eğitiminin vasıtaları: Hutbeler, vaazlar, Kur'an kursları, Merkez İrşad ekipleri, Konferans, panel ve sempozyumlar, Kitle iletişim araçları
8 Yaygın Din eğitiminin İmkânları ve problemleri
9 Yaygın Din Eğitimi veren kurum ve kuruluşlar
10 Diyanet İşleri Başkanlığı ve Başkanlığa bağlı kurumlar
11 Camiler ve Kur'an öğretim Merkezleri
12 Ailede Din Eğitimi
13 Kur'an Kursları
14 Yaygın eğitimin hedeflerin gerçekleşmesi konusunda yaygın din eğitiminin katkıları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Cevat Geray, Halk Eğitimi, Ankara 2002.
2. Cevat Celep, Halk Eğitimi, Ankara 1995.
3. Ahmet Duman, Yetişkinler Eğitimi, Ankara,1999.
4. Mustafa Köylü, Yetişkin Din Eğitiminin Teorik Temelleri, Samsun 2000.
5. Ahmet Çelebi, İslam Eğitim Öğretim Tarihi, İstanbul 1998.
6. Mehmet Akif Kılavuz, Yaşlanma Dönemi Din Eğitimi, İstanbul 1994.
7. İlitam, Din Bilimleri I, Ankara 2006.
8. Şükrü Keyifli, Yaz Kur an Kursları Öğretici El Kitabı, İzmir 2011.
9. Şükrü Keyifli, Urfa ve Yöresinde Yaygın Din Eğitimi, Ankara 1998.
10. Şükrü Keyifli, Camilerde Din Eğitimi, Ankara 2012.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

salih.tuzer@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51