DERS ADI

: Karşılaştırmalı Kur'an Meali

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 3015 Karşılaştırmalı Kur'an Meali SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MUAMMER ERBAŞ

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.) (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.)

Dersin Amacı

Öğrencilerin Türkçe Kur'an meallerinin tarihi gelişimini öğrenmelerini sağlamak, Meal kaynaklarını öğretmek, Kur'an mealleri hazırlanırken hangi yöntemlerin kullanıldığını kavratmak, Kur'an'ın anlamını daha iyi anlamak ve kavramak için bunlar arasında karşılaştırmalar yaptırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kur'an meallerini daha sağlıklı okuma yeterliliği edinir.
2   Kur'an meallerini daha sağlıklı değerlendirme yeterliliği edinir.
3   Meallerin tarihsel sürecini gören öğrenci, geçmişten aldığı tecrübeyle daha anlaşılır, daha anlamlı meal yapma kabiliyetine sahip olur.
4   Kur'an-ı Kerim'in anlam zenginliğini görür.
5   Meallerin birbirlerinden farklı ve benzer yönlerini öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fîl, Kureyş, Mâûn, Kevser ve Kâfirûn surelerinin mealleri
2 Nasr, Tebbet, İhlâs, Felak ve Nâs surelerinin mealleri
3 Ayete'l-Kürsi (Bakara/255), Bakara son iki ayet (285-286), Haşr son üç ayet (22-24), Nahl 90, Ahzâb 56 vb. ayetlerin mealleri
4 En'âm suresinden örnek ayet grupları
5 A'râf suresinden örnek ayet grupları
6 Bakara suresinden örnek ayet grupları
7 Tevbe suresinden örnek ayet grupları
8 Tevbe suresinden örnek ayet grupları
9 Ahzâb suresinden örnek ayet grupları
10 Evlenme ve boşanmayla ilgili ayet mealleri
11 Müdâyene ayeti (Bakara/282) meali
12 Hucurât suresi meali (1)
13 Hucurât suresi meali (2)
14 Hz. İbrahim kıssasından örnekler (Meryem/41-50)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Elmalılı M. H. Yazır, Kur'an-ı Kerim Meali, İstanbul.
Hasan Basri Çantay, Kur'ân-ı Hakim ve Meâl-i Kerim,
A. Fikri Yavuz, Kur'an-ı Kerim ve Meal-i Âlîsi, Sönmez Neşriyat
Süleyman Ateş, Kur'an-ı Kerim ve Yüce Meali, . Yeni Ufuklar.
Muhammed Esed, Kur'an Mesajı Meal-Tefsir, İşaret Y.
Ali Bulaç, Kur'an-ı Kerim'in Türkçe Anlamı, Bakış Y.
Ömer Dumlu, Hüseyin Elmalı, Kur'ân-ı Kerim'in Türkçe Anlamı, Ensar.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

muammer.erbas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 5 5
Vize Sınavı 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.111
ÖK.2111
ÖK.3111
ÖK.4111
ÖK.51