DERS ADI

: Din Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLA 3316 Din Eğitimi ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YUSUF CEYLAN

Dersi Alan Birimler

İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.) (İ.Ö)
İlahiyat
İlahiyat (M.T.O.K.)

Dersin Amacı

Bu dersin sonunda öğrenci, Din Eğitimi Bilimi hakkında bilgi sahibi olur; din eğitimi-öğretimi faaliyetini sağlıklı bir şekilde sürdürebilme ve geliştirebilme yeteneği kazanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Din eğitimi ile ilgili temel kavramları açıklar ve aralarındaki ilişkileri değerlendirebilir.
2   Din eğitimi biliminin neliğini kavramsal analiz yoluyla açıklar.
3   Din eğitiminin ilişkili olduğu bilimleri ve bilimler arasındaki yerini fark eder.
4   Din eğitimi biliminin amacı, görevleri ve yöntemlerini bilir.
5   Din eğitimini makul bir şekilde temellendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Din Eğitimi ile İlgili Temel Kavramlar
2 Din Eğitimi Bilimi: Konular, Sınırlandırmalar, Kaynaklar.
3 Din Eğitimi Biliminin Tarihi
4 Din Eğitiminin Temelleri
5 Din Eğitiminin Hedefleri
6 Din Eğitiminin Sorunları
7 Din Eğitiminde Kullanılan İlkeler
8 Din Eğitimi Yaklaşımları
9 Din Eğitiminde Kullanılan Metotlar
10 Örgün Din Eğitimi: Tanım, Alanlar, Sorunlar.
11 Yaygın Din Eğitimi: Tanım, Alanlar, Sorunlar.
12 Karşılaştırmalı Din Eğitimi: Türkiye de Din Eğitimi
13 Karşılaştırmalı Din Eğitimi: Batıda Din Eğitimi
14 Din Eğitiminin Geleceği: Sorunlar ve Çözümler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ed. Mustafa Köylü Nurullah Altaş, Din Eğitimi, Gündüz Yay., Ankara 2012.
Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, Ankara 2001
Halis Ayhan, Türkiye de Din Eğitimi, Ankara 2004
Suat Cebeci, Din Eğitimi Bilimi ve Türkiyede Din Eğitimi, Ankara,1996.
Beyza Bilgin, Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Ankara 2001.
Komisyon, 21. Yüzyılda Eğitim ve Türk Eğitim Sistemi, Ankara 2010.
Beyza Bilgin Mualla Selçuk, Din Öğretimi Özel Öğretim Yöntemleri, Ankara 1978.
Selahattin Parladır, Din Eğitimi Bilimine Giriş. İzmir 2005
Salih Zeki Zengin, Medreselerden Darülfünuna Türkiye de Yüksek Din Eğitimi, İstanbul 2011.
M. Zeki Aydın, Din Öğretiminde Yöntemler, İstanbul 2003.
Mustafa Öcal, Din Eğitimi ve Öğretiminde Metodlar, TDV Yay., Ankara 1991.
Mustafa Öcal, Osmanlı dan Günümüze Türkiye de Din Eğitimi, Düşünce Kit., İstanbul 2011.
M. Ali Gökaçtı, Türkiye de Din Eğitimi ve İmam Hatipler, İstanbul 2005.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru Cevap, Problem çözme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yusuf.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 59

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1212
ÖK.2123
ÖK.3122
ÖK.4212
ÖK.5123