DERS ADI

: Arap Dili ve Edeb. I (ARP)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLA 1123 Arap Dili ve Edeb. I (ARP) ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SENEM CEYLAN

Dersi Alan Birimler

İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.) (İ.Ö)
İlahiyat
İlahiyat (M.T.O.K.)

Dersin Amacı

Klasik Arap edebiyatına dair türleri tanımak ve bunlara ait metinleri okuyabilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci, Klasik Arap edebiyatına dair türleri tanır
2   Klasik Arap edebiyatına dair metinlerin üslubu hakkında bilgi sahibi olur
3   Klasik Arap edebiyatına dair metinlerin içerikleri hakkında bilgi sahibi olur
4   Klasik metinleri tahlil edebilme becerisi elde eder
5   Klasik metinleri tercüme etme becerisi kazanır

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Muallakat'tan seçme şiirler
2 Cahiliye Dönemi ve Özellikleri
3 İslami Dönem ve Özellikleri
4 Veda Hutbesi
5 Emeviler Dönemi ve Özellikleri
6 Abbasiler Dönemi ve Özellikleri
7 Abbasiler Dönemi ve Özellikleri
8 Beytu'l-Hikme ve Çeviri Okulları
9 Risâu'l-Endelüs - Ebu'l-Bekâ er-Rundî
10 Endülüs Dönemi ve Özellikleri
11 Edebiyat ve Şiir Alanında Kaynaklardan Örnekler
12 Gazali'nin ihyau `ulûmi'd-dîn adlı eserinin ilim bahsi
13 Arap Mesellerinden örnekler
14 Câhız'ın el-Buhala'sından örnekler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. A. Suphi Furat, Arap Edebiyatı Tarihi I, İstanbul Üniv. Edebiyat Fak. Yayınları, İstanbul 1996.
2. el-Meydani, Mecme'u'l-Emsâl, Dâru'l-Kutubi'l-`İlmiyye, Beyrut 1998.
3. el-Câhız, Kitabu'l-buhala (tahk. Muhammed Mesud), Matbaatü'l-Cumhur, Kahire 1323
4. ez-Zevzenî, Şerhu'l-Mu'allakâti's-Seb', Dâru Sâdır, Beyrut ts.
5. İmam Şafiî, Divanü'l-İmam eş-Şafii (tahk. Ömer Faruk et-Tabba), Daru'l-Kalem, Beyrut 1995
6. Beydaba, Kelile ve Dimne, el-Mektebetü'l-Ehliyye, Beyrut 1966
7. Gazali, ihyau `ulûmi'd-dîn, Müssesetü'l-Halebi, Kahire 1967
8. İbn Ebi'l-Hadîd, Şerhu Nehci'l-Belâğa, Daru İhya'l-Kütübi'l-`Arabiyye, ts.
9. Anonim, Elfu Leyletin ve Leyle (nşr. Muhsin Mehdi), I-III, Leiden 1994
10. M. Reşit Özbalıkçı, Asr-ı Saadet ve Râşit Halifeler Döneminde Hitabet, Yeni Akademi Yayınları, İstanbul 2005

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama..

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav ile Final sınavı:
Ara sınav ile Final sınavında öğrenciye Arap dili ve edebiyatı ile alakalı klasik ya da çoktan seçmeli tarzda sorular sorulur ve bunları cevaplandırması talep edilir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Tanımsız

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

senem.soyer@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.113
ÖK.2243111
ÖK.33451111
ÖK.4
ÖK.5