DERS ADI

: YABANCI DİL III (FRANSIZCA)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBA 2503 YABANCI DİL III (FRANSIZCA) SEÇMELİ 4 0 0 4

Dersi Veren Birim

İşletme Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

NURKAN AÇIKGÖZ

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği (İngilizce)
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)
Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret (İngilizce)

Dersin Amacı

Öğrencinin kendisi, ailesi, alışveriş, iş ve yakın çevresi ile ilgili yabancı olmadığı basit ve sıkça karşılaşılan durumlarda iletişim kurabilmesi. Basit ifadelerle nereli olduğunu, eğitimini, yakın çevresini ve somut ihtiyaçlarını anlatabilmesi. Güncel olaylar ya da kişisel ilgi alanına giren konularla ilgili konuşma ve yazıları ana hatlarıyla anlayabilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   kendisi, ailesi, alışveriş, iş ve yakın çevresi ile ilgili yabancı olmadığı basit ve sıkça karşılaşılan durumlarda iletişim kurabilmesi;
2   Basit ifadelerle nereli olduğunu, eğitimini, yakın çevresini ve somut ihtiyaçlarını anlatabilmesi;
3   İş, okul, boş zaman vb. ortamlarda sürekli karşılaşılan bildik güncel konuları ana hatlarını anlayabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Belirsiz tamlamalar, zamirler ve sıfatlar (lesindéfinis, pronoms et adjectifs )
2 Belirsiz tamlamalar, zamirler ve sıfatlar (lesindéfinis, pronoms et adjectifs )
3 Belirsiz tamlamalar,zamirler ve sıfatler (Cümle dizlimindeki yerleri)
4 Gelecek zaman (Le futur de l'indicatif)
5 Gelecek zaman (Le futur de l'indicatif)
6 Geçmiş zaman kalıpları (L imparfait de l indicatif)
7 Geçmiş zaman kalıpları (L imparfait de l indicatif)
8 Geçmiş zaman kalıpları (Le passécomposé de l'indicatif)
9 Geçmiş zaman kalıpları (Le passécomposé de l'indicatif)
10 Geçmiş zaman kalıpları (Le plus-que-parfait de l'indicatif)
11 Geçmiş zaman kalıpları (Le plus-que-parfait de l'indicatif)
12 Emir kipi (l impératif)
13 Emir kipi (l impératif)
14 Genel Tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Edito Méthode de Français Niveau A1 DIDIER
Edito Méthode de Français Niveau A2 DIDIER

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. İletişime dayalı
2. Bireysel, ikili ve grup çalışmaları.
3. Görsel- işitsel materyal kullanımı(CD, DVD, resim, broşür vb.)

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 +YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME NOTU
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. İletişime dayalı
2. Bireysel, ikili ve grup çalışmaları.
3. Görsel- işitsel materyal kullanımı(CD, DVD, resim, broşür vb.)

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nurkan.acikgoz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders Öncesi/Sonrası Hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Fİnal Sınavına Hazırlık 1 5 5
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Bireysel Ödev Hazırlama (Dönem Projesi vb..) 0 0 0
Grup Ödevi Hazırlama ( Dönem Projesi vb.) 0 0 0
Sunum Hazırlama 0 0 0
Ödev Hazırlama 13 2 26
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa sınav vb. 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 109

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35