DERS ADI

: Heykeltraşlık Sanatında Portrecilik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 4050 Heykeltraşlık Sanatında Portrecilik SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SERDAR AYBEK

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji
Arkeoloji (İÖ)

Dersin Amacı

MÖ 5. yüzyıl ile Roma İmparatorluk süreci sonu portre heykeltıraşlığı, moda, akım ve dönemsel özelliklerinin değerlendirilmesi, gelişiminin ve tarihleme kriterlerinin ele alınması amaçlanmaktadır. Özellikle Portre tipleri, imparatorlar, imparatorun yakın akrabaları ve yöneticilerin portrelerinden oluşan repertuvarı öğrenmek. Tarihleme kriterlerini incelemek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Antik Dönem Portreciliğinin ortaya çıkışında etkili olan olaylar
2   2. Portre sanatının takip ettiği moda ve akımlar
3   3. Kamusal ve sivil alanda Portre heykeltıraşlığı
4   4. Roma İmparator portreleri
5   5. Bölgesel portre heykeltıraşlığı

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hafta 1 Portrenin oluşumu ve ilk portreler
2 Hafta 2 Klasik Dönem portreleri
3 Hafta 3 Perikles ve Filozof portreleri
4 Hafta 4 Büyük İskender portreleri
5 Hafta 5 Diadokhlar Dönemi Portreleri
6 Hafta 6 Kadın ve Erkek portreleri
7 Hafta 7 Geç Hellenistik Dönem portreleri
8 Hafta 8 Ara Sınav
9 Hafta 9 Roma Portre Sanatını Kökeni, Hellen ve Etrüsk Portreleri.
10 Hafta 10 Cumhuriyet Dönemi Portreleri, Augustus Portreleri, Ara Pacis Augustae
11 Hafta 11 Julius Claudiuslar ve Flaviuslar Hanedanlığı Portre Sanatı
12 Hafta 12 Traianus ve Hadrianus Hanedanlığı Portre Sanatı.
13 Hafta 13 Antoninuslar Portre Sanatı
14 Hafta 14 Severuslar Portre Sanatı
15 Hafta 15 Geç Roma Dönemi Portre Sanatı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Breckenridge, J. D., Likeness: A Conceptual History of Ancient Portraiture, Evanston : Northwestern University Press, 1968. - Breckenridge, J.D., Roman imperial portraiture from Augustus to Gallienus, Aus: Aufstieg und Niedergang der römischen Welt, 2, 12, 2, Berlin ; New York : W. de Gruyter, 1972. - Kleiner, D.E.E., Roman Sculpture, New Haven: Yale University Press, 1992. - Özgan, R., Roma Portre Sanatı I, İstanbul : Ege Yayınları, 2013 - Özgan, R., Roma Portre Sanatı II, İstanbul : Ege Yayınları, 2013. - Özgan, R., Roma Portre Sanatı III, İstanbul : Ege Yayınları, 2015. - Toynbee, J. M. C., Roman Historical Portraits, London : Thames and Hudson, 1978. - A.Linfert, Kunstzentern Hellenistischer Zeit, Studien An Weiblichen Gewandfıguren, 1. Aufl, Wiesbaden, 1976. - B. S. Ridgway, Hellenistic Sculpture II, The Styles of ca. 200 100 B.C. Wisconsin, 1990. - R. R. R. Smith, Hellenistik Heykel, İstanbul, 2002.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Örgün Öğretim
Sunum
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 1-6: Final Sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serdar.aybek@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555555555
ÖK.2555555555555555
ÖK.3555555555555555
ÖK.4555555555555555
ÖK.5555555555555555