DERS ADI

: Heykeltraşlık Sanatına Giriş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 2039 Heykeltraşlık Sanatına Giriş SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SERDAR AYBEK

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji
Arkeoloji (İÖ)

Dersin Amacı

Öğrenciyi ders konusu ile ilgili kütüphane araştırmasına yöneltmek. Heykeltıraşlık sanatının ortaya çıkışını ve gelişim aşamalarını açıklamak. Heykeltıraşlık sanatındaki malzeme, teknik ve işçilik özelliklerini açıklamak. Heykeltıraşlık Sanatı ile ilgili ayrıntılı terminolojiyi açıklamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. İnsanlık tarihinde betim sanatının kronolojisini açıklayabilme.
2   2. Farklı uygarlıkların heykeltıraşlık eserlerini ayırabilme.
3   3. Heykeltıraşlık konusu ile ilgili bilimsel araştırma ve değerlendirme metotlarını anlayabilme.
4   4. Heykeltıraşlık terminolojisini kullanabilme.
5   5. Anadolu'da yontu geleneğini tanımlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hafta 1 Heykeltıraşlık Sanatı; Tanımlar ve Terminoloji
2 Hafta 2 Malzeme ve Renklendirme
3 Hafta 3 Yontu ve Döküm Teknikleri
4 Hafta 4 Prehistorik Yontular
5 Hafta 5 Mezopotamya da Heykel Sanatı: Sümerler
6 Hafta 6 Mezopotamya da Heykel Sanatı: Akkad ve Asur
7 Hafta 7 Mısır Uygarlığında Heykeltıraşlık Sanatı
8 Hafta 8 Ara Sınav
9 Hafta 9 Hitit Uygarlığında Heykeltıraşlık Sanatı
10 Hafta 10 Pers Sanatında Heykeltıraşlık.
11 Hafta 11 Helen Heykeltıraşlığının Doğuşu
12 Hafta 12 Helen Heykeltıraşlığının Doğuşu
13 Hafta 13 Geometrik Dönem Heykeltıraşlığı
14 Hafta 14 Arkaik Dönem Heykeltıraşlığı Öncesi
15 Hafta 15 Kore ve Kouros Heykellerinin Başlangıçları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Darga, A.M., Hitit Sanatı, Istanbul : Akbank, 1992. - Demargne, P., The birth of Greek art, New York, Golden Press , 1964. - Grand, P.M., Prehistoric art: paleolithic painting and sculpture, London, Studio Vista, 1967. - Marchesi, G., Watson, P.J., Marchetti, N., Royal statuary of early dynastic Mesopotamia, Winona Lake, Ind. : Eisenbrauns, 2011. - Michalowski, K., Great sculpture of ancient Egypt, New York : Reynal & Co. in association with W. Morrow, 1978. - Robertson, M., A history of Greek art, London : Cambridge University Press, 1975. - Sevin, V., Yeni Assur Sanatı, Ankara : Tu rk Tarih Kurumu, 1991.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Örgün Öğretim
Sunum
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 1-6: Final Sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serdar.aybek@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555555555
ÖK.2555555555555555
ÖK.3555555555555555
ÖK.4555555555555555
ÖK.5555555555555555