DERS ADI

: Amerika'da Güney Edebiyatı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 3034 Amerika'da Güney Edebiyatı SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. AYŞEGÜL GÜNDOĞDU

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu ders, Amerika da Güney bölgesinin kendine has sosyo-kültürel yapısını ve politik ve tarihi süreci Amerikan edebiyatında roman, hikâye, tiyatro oyunu gibi çeşitli metinlerle incelemeyi amaçlamaktadır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Amerika da kölelik ve Amerikan İç Savaşı dönemleriyle Güney bölgesini sosyal ve kültürel yapısı ile bu yapının edebiyatta ne şekillerde sunulduğunu çeşitli edebiyat metinlerinde incelemek
2   Amerika da Güney bölgesinin Amerikan İç Savaşı öncesi ve sonrasındaki yapısını ve kendine has sosyo-kültürel karakteristiklerini analiz etmek
3   Southern Renaissance gibi Amerikan Güney bölgesine has ve Amerikan Edebiyatı içinde önemli bir yeri olan edebiyat dönemini incelemek
4   Amerika da Güney bölgesinin sosyo-kültürel yapısı ve edebiyatının Amerikan edebiyatı içindeki yeri ve etkisini analiz etmek
5   Amerika da Güney bölgesini tarihsel, kültürel ve edebi kendine has özellikleri ve bunların edebiyatta ne şekillerde karşımıza çıktığıyla ilgili araştırma yapmak ve eleştirel bakış açısıyla analizler yazabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin işlenişine ve derste tartışılacak metinlere giriş Sınıf Tartışması
2 A Streetcar Named Desire Sınıf Tartışması
3 A Streetcar Named Desire Sınıf Tartışması
4 The Ballad of the Sad Cafe and Other Stories (selected stories) Sınıf Tartışması
5 The Ballad of the Sad Cafe and Other Stories (selected stories) Sınıf Tartışması
6 A Good Man is Hard to Find and Other Stories selected stories) Sınıf Tartışması
7 Vize
8 A Good Man is Hard to Find and Other Stories selected stories) Sınıf Tartışması
9 The Optimist's Daughter Sınıf Tartışması
10 The Optimist's Daughter Sınıf Tartışması
11 Crimes of the Heart Sınıf Tartışması
12 Crimes of the Heart Sınıf Tartışması
13 Wise Blood Sınıf Tartışması
14 Wise Blood Sınıf Tartışması
15 Genel Değerlendirme Sınıf Tartışması
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

A Companion to the Literature and Culture of the South (Richard Grey&Owen Robinson), Wise Blood (Flannery O'Connor),The Ballad of the Sad Cafe and Other Stories (Carson McCullers) A Confederacy of Dunces (John Kennedy Toole), The Collected Stories of Eudora Welty (Eudora Welty), La Belle Zoraide, Desiree's Baby (Kate Chopin), Sing, Unburied, Sing (Jesymn Ward) A good Man is Hard and Other Stories (Flannery O'Connor) A Streetcar Named Desire (Tennessee Williams) The Optimist's Daughter (Eudora Welty)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Amerikan Edebiyatında çeşitli metinlerde Güney bölgesinin karakteristiklerini ve bu özelliklerin edebiyatta ne şekillerde karşımıza çıktığının sınıfta tartışılması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin Amerikan Edebiyatında çeşitli metinlerde Amerikan Güney bölgesini kendine has kültürel, sosyal özellikleri ve tarihi süreç içinde anlayıp analiz edebilmesi ve Amerikan edebiyatındaki önemi ve etkisini anlayabilmek için sorgulayıcı bir bakış açısı geliştirebilmesinin sağlanmasıdır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere katılım zorunludur.
Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aysegul.gundogdu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem öğrencilere duyurulmaktadır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555
ÖK.25555
ÖK.35555
ÖK.4555
ÖK.555555