DERS ADI

: Amerikan Edebiyatı I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 1003 Amerikan Edebiyatı I ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ IŞIL ÖZCAN

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Amerikan edebiyatını Amerika kıtasının 1500-1600 lü yıllarda işgal edilmeye başlandığı koloni döneminden başlayarak 19. yy. ortalarına kadar ele almak, koloni dönemi, ulusallaşma, aydınlanma dönemi, romantik dönem gibi ana başlıklar altında kendi çağlarının yazın ve fikir hayatını yansıtan yazar, şair ve diğer düşünce insanlarının ortaya koymuş oldukları belli başlı terim, akım ve öğretileri dönemin sosyal ve tarihsel olayları ışığında incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   (1850 li yıllara kadar olan süreçte) Amerikan edebiyat tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
2   Edebiyatın ele alınan dönemlerde toplumsal yaşantıyı nasıl yansıttığını öğrenir.
3   Püriten dönemden başlayarak sanayi devrimine kadar geçecek olan süreçte ortaya konan yazılı eserleri inceler, yorumlar, onlar hakkında fikir üretir.
4   Amerikan edebiyatının ilk ve ilerleyen dönemlerinde günümüz Amerikalı kimliği hakkında ipuçları tespit eder.
5   Edebiyat eseri okumayı ve buna bilimsel olarak yaklaşmayı öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 GİRİŞ: Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
2 ERKEN AMERİKAN VE KOLONİ DÖNEMİ: Püriten miras Püriten miras Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
3 ERKEN AMERİKAN VE KOLONİ DÖNEMİ: Püriten miras (devam) Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
4 ERKEN AMERİKAN VE KOLONİ Püriten miras (devam) Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
5 ERKEN AMERİKAN VE KOLONİ DÖNEMİ: Aydınlanmaya doğru Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
6 ERKEN AMERİKAN VE KOLONİ DÖNEMİ: Aydınlanmaya doğru (devam) Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
7 ARA SINAV
8 AMERİKAN DEVRİMİ DÖNEMİ Koloniden Ulusallaşmaya
9 AMERİKAN DEVRİMİ DÖNEMİ Koloniden ulusallaşmaya Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
10 AMERİKAN DEVRİMİ DÖNEMİ Koloniden ulusallaşmaya (devam) Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
11 AMERİKAN DEVRİMİ DÖNEMİ Koloniden ulusallaşmaya (devam) Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
12 ROMANTİK DÖNEME GEÇİŞ: Amerika: Uyanış Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
13 ROMANTİK DÖNEME GEÇİŞ: Amerika: Uyanış Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
14 ROMANTİK DÖNEME GEÇİŞ: Amerika: Uyanış Konu Anlatımı, Soru Cevap
15 DEĞERLENDİRME Soru Cevap
16 YILSONU SINAVI YILSONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Malcolm Bradbury, From Puritanism to Postmodernism: A History of American Literature

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sınıf içi tartışmalara katılmak, okuma parçalarını önceden okuyup gelmek, okuduklarını ikincil kaynaklarla desteklemek, sunum yapabilmek

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Bir arasınav (vize) ve bir dönemsonu sınavı (final)

Değerlendirme Kriteri

Yazın analizi yapabilmek, analitik düşünmek, Amerikan edebiyat tarihi ile ilgili kavram, teori ve terimleri gerek sınıf içi tartışmalarda gerekse sınav esnasında kullanmak, gerektiği yerde okuduklarından alıntılar yapabilmek

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derse zamanında gelmek
2. O güne ait okuma metinlerini okumuş olmak
3. Sınıf içi grup tartışmalarına katılmak
4. Nitelikli soru sorabilmek
5. Olabildiğince devamsızlık yapmamak ve derse katılmak
6. Cep telefonlarını kapalı tutmak

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her gün

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavına Hazırlık 1 18 18
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15545232
ÖK.255552
ÖK.35535253555
ÖK.4554
ÖK.51111555