Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Amerikan Kültürü ve Edebiyatı (İngilizce) |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ IŞIL ÖZCAN |
Dersi Alan Birimler |
Amerikan Kültürü ve Edebiyatı (İngilizce) |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, Amerikan edebiyatını Amerika kıtasının 1500-1600 lü yıllarda işgal edilmeye başlandığı koloni döneminden başlayarak 19. yy. ortalarına kadar ele almak, koloni dönemi, ulusallaşma, aydınlanma dönemi, romantik dönem gibi ana başlıklar altında kendi çağlarının yazın ve fikir hayatını yansıtan yazar, şair ve diğer düşünce insanlarının ortaya koymuş oldukları belli başlı terim, akım ve öğretileri dönemin sosyal ve tarihsel olayları ışığında incelemektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Malcolm Bradbury, From Puritanism to Postmodernism: A History of American Literature |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sınıf içi tartışmalara katılmak, okuma parçalarını önceden okuyup gelmek, okuduklarını ikincil kaynaklarla desteklemek, sunum yapabilmek |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Bir arasınav (vize) ve bir dönemsonu sınavı (final) |
Değerlendirme Kriteri |
Yazın analizi yapabilmek, analitik düşünmek, Amerikan edebiyat tarihi ile ilgili kavram, teori ve terimleri gerek sınıf içi tartışmalarda gerekse sınav esnasında kullanmak, gerektiği yerde okuduklarından alıntılar yapabilmek |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derse zamanında gelmek |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Her gün |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|